Traveldiary part 1: The Ardennes

Saturday, July 6, 2013

Zoals ik vermelde in mijn vorige post, trok ik enkele dagen naar de Ardennen met het lief. Door gebrek aan bereik internet kon ik weinig (enkel in de bergen) tot geen foto's op instagram plaatsen (mijn verontschuldigingen!), maar het gemis viel beter mee dan verwacht. Ik was relaxed, met uitzondering dat ik constant op mijn hoede was voor spinnen, jeweetwel ik zat in een bos... en ik was eens voor de verandering niet vastgelijmd aan mijn Iphone.
Grote luxe hadden we niet, maar alles wat we nodig hadden was aanwezig. Eten kookten we elke dag zelf, lekkere klassiekers zoals WAP (worst, appelmoes en puree), en we maakten een wandeltocht van 16km (in eerste instantie was het 6 km, maar het einde bleek het begin te zijn en die 6km waren dus de laatste van de route, de overige 10km moesten we wandelen om de weg terug te vinden, but hell yeah, dat was het mooiste stuk!).

As I mentioned in my previous post, I went to the Ardennes for a couple of days with my boyfriend. Due to lack of internet I couldn't post (only in the mountains) pictures on instagram (my apologies for that!), but the loss fell out better than expected. I was relaxed, except for the fact that I constantly had my guard on for spiders, I was in the wood you know ... and for once I wasn't glued to my Iphone all the time.
There wasn't much luxury, but we had everything we needed. We cooked dinner ourselves everyday, classic stuff like sausage, applesauce and mashed potatoes (WAP we call it here), and we walked 16km through the woods (we thought it was only 6km, but the end seemed to be the start of that route, so we had to walk the remaining 10km to find our way home, but hell yeah, that was the best part of the route!). 








An gigantic anthill! I found it very fascinating to watch the ants run around.




We saw plenty of these beetles, they were like everywhere! Especially in poo!


Centre of Europe (first 15 States), was a disappointment. You can go and stand inside that blue thingy and that's it.
 Love, Tessa.