Deauty September: Apothecary Box

Saturday, October 5, 2013


Een beetje laat aangezien we al begin oktober zijn, maar toch wilde ik nog even de september Deautybox, oftewel de Apothecary box, voorstellen voor diegene die het nog niet op een andere blog gelezen hebben en om mij gedachten te delen.

A little late since we are already early October, but still I would like to write something about the September Deautybox, or the Apothecary box, for those who have not read it on another blog yet and to share my thought with you.


Deze maand een net iets andere box dan gewoonlijk, maar de basis blijft. De zwarte doos met zwart papier en frulletjes erin en het witte strikje, I still like it! Eens een andere afbeelding in het deksel met een leuke spreuk, normaal gezien heb ik meestal een zwart-wit foto met een dame.
"Come fly with me. Let's fly, Let's fly away down to Deauty bay."
In de Apothecary box is het menu als een doktersvoorschrift die allerlei producten van de apotheek voorschrijft, erg leuk! De box woog iets meer dan anders had ik het gevoel en door de vele spoilers op facebook was ik wel erg benieuwd en had ik hoge verwachtingen.

This month the box was slightly different than usual, but the basics remained. The black box with black paper and straw paper in it (I don't know what the right name is) and the white bow, I still like it! I have a different image in the lid with a cute saying, I usually have a black and white photo with a lady.
"Come fly with me. Let's fly, let's fly away down to Deauty bay."
In the Apothecary box the menu is an prescription for pharmacy products. Very nice! I felt that the box weighed a little more than usual and  I was very curious and I had some high expectations by many spoilers on facebook.


Toen ik de box opende was ik op het eerste moment aangenaam verrast omdat hij zo vol zat. Hoera voor Deauty! Wat zat er in de box:
Plante System hydraterende fluide met Edelweiss, een crème om zowel 's ochtends als 's avond te gebruiken. Ik heb nog nooit eerder van het merk gehoord, maar het ruikt wel lekker. Extra pluspunt: de crème bevat geen bestanddelen zoals parabenen, siliconen en dergelijke. - full size 40 ml €13,75
A-Derma Sensifluid, een reinigingsmelk. Ik heb het niet zo op reinigingsmelk omdat mijn huid er nogal rap van gaat blinken. De melk ruikt heel lekker en voelt zacht aan. - 75 ml - full size 200 ml €12,99
Eucerin pH5 Handcrème. Echt een supergoede handcrème! Trekt snel in de huid en je handen blijven niet vettig achter, geen geknoei dus om dingen vast te nemen! - gratis staal 30 ml - full size 75 ml €7,80
Korres Guava Body Butter. O to the M to the G! Dit ruikt zooooo heerlijk!! Ik hou van body butters en al zeker als ze geweldig ruiken zoals deze! Geuren herkennen is niet m'n sterkste kant, maar naar mijn gevoel ruikt deze ietwat naar kokos, fruitig, exotisch getint. Gewoon echt YUM! Zelf de boyfriend merkte het op :) Extra pluspunt: er zitten geen siliconen en minerale oliën in verwerkt. - 50 ml - full size 125 ml €16,95
Weleda body lotion met wilde roos. Ik vind de geur persoonlijk te sterk, wel leuk roze tubetje. De sample size vind ik wel jammer, maar aangezien het me niet meteen aanspreekt is dit zo erg niet. - 20 ml (gratis staal volgens mij) - full size 200 ml €13,99
Weleda pluimierst shampoo. Ik ben fan van Weleda, maar deze geur vind ik niets bijzonders, ofja het past gewoon niet bij me. Wel een goede shampoo! - 18ml (gratis staal volgens mij) - full size 190 ml €9,99

Extra in de box zijn een gratis staal shampoo en conditioner van de haverlijn van Weleda waar ik onlangs de conditioner en het haarmasker van kocht. Echt een lekker geur en wat doet het zijn werk (maar later meer hierover). Daarnaast kreeg je bij een besteding van €20 aan Plante System producten een gratis Reveil d'Argumes douchegel.

When I opened the box I was pleasantly surprised because it was the first time there were that many products. Hooray for Deauty! What was in the box :
Plante System moisturizing fluid with Edelweiss, a cream that can be used in the morning and evening. I've never heard of the brand, but it smells good. Extra plus : the cream does not contain ingredients such as parabens, silicones, .... - Full size 40 ml € 13.75
A- Derma Sensi Fluid , a cleansing milk. I'm not into cleansing milk because my skin gets quite greasy. The milk smells really good and feels soft on the skin. - 75 ml - full size 200 ml € 12.99
Eucerin pH5 Hand Cream. A super good hand cream! Absorbed quickly by the skin and your hands are not greasy after using it,  so you don't have problems making everything greasy you take in your hands. - Free steel 30 ml - full size 75 ml € 7.80
Korres Guava Body Butter. O to the M to the G! This smells sooooo delicious! I love body butters and certainly if they smell as great as this one! Recognizing odors is not my forte, but in my opinion this smells somewhat like coconut, fruity and exotic tinted . Just really YUM ! Even the boyfriend noticed it :) Extra plus : there are no silicones and mineral oils processed. - 50 ml - full size 125 ml € 16.95
Weleda body lotion with wild rose. I personally find the smell too strong, but it's a nice pink tube. The sample size I find unfortunate , but since it is not immediately appealing to me I don't really care. - 20 ml (free steel according to me) - full size 200 ml € 13.99
Weleda pluimierst shampoo . I 'm a fan of Weleda , but I find nothing special about this fragrance, it just does not suit me. But it is a good shampoo! - 18ml (free steel according to me) - full size 190 ml € 9.99

Extras in the box are a free sample of shampoo and conditioner from the oat line of Weleda. I recently purchased the conditioner and hair mask, really a nice smell and does it do its job extremely well (more on this later). You also got a free Réveil d' Argumes showergel with an expenditure of € 20 to Plante System products.


Ik vond de box al bij al ok, maar ik vond het erg jammer van al die staaltjes. De handcrème is wel groot, maar toch, ik heb liever wat minder producten die groter zijn dan van die kleine dingetjes die na 1 à 2 keer op zijn. Testen gaat zo echt niet goed en je kan ze tenslotte ook zo in de winkel krijgen.
Volgende maand weer een themabox, de Deauty Vitality Box. Ik had mezelf voorgenomen om geen meer te kopen, maar het ziet er zo aantrekkelijk uit (kijk even op hun facebookpagina) Door de overgang van zomer naar herfst/winter kan mijn huid wel een boost gebruiken. Ik denk dat ik toch nog eens 3 maanden probeer.

Ik hoop verrast te mogen worden, en jullie?

I found that this box was pretty ok, but I felt very sorry for all the samples. The hand cream is a great sample size, but still, I'd rather have less products which are bigger than those little samples that are empty after using it 1 or 2 times. Testing doesn't go really well and in the end you can get them in stores for free.
Next month another themebox, the Deauty Vitality Box. I had planned not to buy another Deauty box, but this one looks attractive ( have a look on their facebook page). By the transition from summer to autumn/ winter my skin could use an extra boost. I think I'll try another 3 months of Deauty.

I hope to be surprised, and you?

Love, Tessa.

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.