Hotspot// Tischa

Friday, March 14, 2014


Na heel wat artikels over hotspots in Brussel, Antwerpen, Gent, ... te lezen, vond ik dat het tijd werd om een van mijn hotspots in het westen van België te delen. West-Vlaanderen is meer dan enkel de kust en landbouw en ik weet niet wat er nog allemaal gezegd wordt van dit stukje België. Als trotse West-Vlaamse, jawel ik ben er trots op dat ik moeilijk te verstaan ben ;), deel ik een van mijn favoriete winkels met jullie!

After reading a lot of articles on hotspots in Brussels, Antwerp, Ghent, ... I found that it was time to share one of my hotspots in the west of Belgium. West Flanders is more than just the coast and agriculture and I don't what other things are said of this part of Belgium. As a proud West Flemish girl, I will share one of my favorite shops with you!


Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het eerst in Tischa binnenstapte, maar hoe ik buiten stapte (met zakken volgeladen) staat in mijn geheugen gegrift. Ik denk zelf dat dit de winkel was waar ik m'n eerste zuurverdiende geld voor het eerst uitgaf. Aaah, die tijden :). Oh en toen konden mannen er ook nog hun centjes verdoen, samen met de madam op stap, elk aan een andere kant van de winkel! Maar...
toen verdween de mannenkledij en werd de gehele winkel ALL FOR THE LADY'S! Een klein heaven on earth als je't mij vraagt. 

Tischa Wevelgem verhuisde sinds kort naar het centrum in Wevelgem en huist in een geheel vernieuwde winkel. Anders van uitzicht dan de oude winkel, warm ingericht en een grotere oppervlakte (of dat ziet er toch zo uit). Naast de winkel in Wevelgem is er ook een winkel in Roeselare en Kortrijk, 3 dubbel shoppingplezier! Mij favoriet is de winkel in Wevelgem, gewoon omdat ik die gewend ben, die het grootst is en ik me geen kopzorgen over een parkeerplaats hoef te maken. De winkel in Roeselare en Kortrijk liggen pal aan de winkelstraat, midden in de stad, maar als ik naar Tischa ga hoef ik geen andere winkels te zien,Wevelgem is dus voor mij the place to be.

I can not remember when I went to Tischa the first time, but how I stepped outside (with loaded bags) is etched in my memory. I think that this was the place where I first spent my first hard-earned money. Aaah, those times :). Oh and back then men could also still waste their money, along with the lady, one on either side of the store! But ...then the menclothing disappeared and the entire store became ALL FOR THE LADY'S! A little heaven on earth if you ask me.

Tischa Wevelgem moved to the center in Wevelgem and houses in a recentely all new store. It is totally different that the old store, it is warmly decorated and it looks bigger. Besides the store in Wevelgem, there is also a Tischa shop in Roeselare and Kortrijk, 3 times the shopping pleasure! My favorite is the shop in Wevelgem, just because I'm used to it, it is the biggest and I don't get stressed about parking space. The shop in Roeselare and Kortrijk are located right on the shopping street in the citycentre, but when I go to Tischa I do not see any other stores. Wevelgem for me, is the place to be.



Naast het leuke uitzicht van de winkel is het personeel ook uitermate vriendelijk. Ze geven hun eerlijke mening bij het passen en helpen je met veel plezier. Ook een stuk laten overbrengen van een andere winkel is hen niet teveel. Bij hen heb ik altijd het gevoel dat de klant koning, in dit geval koningin, is. Elke week worden nieuwe stukken binnengebracht en nooit heb je het gevoel alsof de winkel vastloopt. De zenuwen worden elke keer opnieuw geprikkeld. Meer dan 100 merken zorgen ervoor dat bij Tischa iedereen zich thuis voelt.


G-star - Kocca - Rinascimento - Amélie & Amélie -  Dept - Millenium - Emamoda - Vintag Love - Laura Jo - Stills - Vie Ta Vie - Night Show - Maison Scotch - Avalanche ...

Besides the nice view of the store, the staff very very friendly. They give their honest opinion on what fits and help you with pleasure. Also if you want a piece really bad and it isn't in your size in the store you're at they transfer it from one of their other stores without any problems. With them I have always felt that the customer is king, in this case it is queen. Each week new pieces are hanging in the racks and you never feel like the store doesn't change. The nerves are stimulated again every single time. More than 100 brands will make everyone feel at home Tischa.


G-star - Kocca - Rinascimento - Amelie & Amelie - Dept - Millenium - Emamoda - Vintage Love - Laura Jo - Stills - Vie Ta Vie - Night Show - Maison Scotch - Avalanche ...
















































Ik wil de mensen van Tischa dan ook hartelijk bedanken dat ik foto's mocht nemen van de winkel, het was ten slotte braderie in Wevelgem en er moest een modeshow gelopen worden. 

Daar wil ik nog even iets over kwijt. Elk jaar met de braderie in Wevelgem zorgt Tischa voor een spetterend modeshow die hun collectie op dat moment voorstelt. Bekende gezichten zoals de zusjes Coorevits (Miss België 2007 en deelname aan De Beste Hobbykok van Vlaanderen 2013) en Justine De Jonckheere (Miss België 2011) liepen mee in de show, tussenin zorgden enkele danseressen voor entertainment. Ik probeerde enkele foto's te nemen en stond als amateurtje met mijn kleine camera tussen enkele professionelen... Hallo daar, dit voelt raar! Maar het was echt heel leuk!
Wil je meer foto's zien ga dan naar de facebookpagina van Tischa en die vind je hier! Vergeet ook niet even mijn facebookpagina leuke te vinden ;).

Breng zeker eens een bezoekje aan Tischa!

I want to thank the people of Tischa that I could take some pictures from the store, in the end there was a fair in Wevelgem and there was a fashion show that had to be walked.

I would like something to say about that. Every year at the fair in Wevelgem Tischa makes a fabulous fashion show that presents their collection that they have in store at that time. Familiar faces like the sisters Coorevits (Miss Belgium 2007 and participating in The Best Hobby Cook of Flanders 2013) and Justine De Jonckheere (Miss Belgium 2011) walked along in the show. I tried to snap some pictures and stood as amateur with my little camera in between a few professionals ... Hello there, this feels awkward! But it was so nice to do!  

If you want to see more pictures go to the facebook page of Tischa go and you will find here! Don't forget to like my facebook page too ;).

Definitely visit Tischa sometime!


Tischa Wevelgem - Grote Markt 42
Tischa Roeselare - Wallenstraat 1
Tischa Kortrijk - Doorniksestraat 47

Openingsuren/ opening hours:
Maandag: 13.30 - 18.00
Dinsdag t.e.m zaterdag: 10.00 - 18.00

(In Wevelgem) Dinsdag t.e.m zaterdag: 9.30 - 18.30 doorlopend/ continuous
Zondag: gesloten/ closed

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.