Avène Gel Cleanser Cleanance

Friday, November 8, 2013


Afgelopen zomer begon ik geïnteresseerd te raken in skincare wegens erge huidproblemen. Argh, ik had er al een hele tijd geen last van gehad, maar vooraleer ik op reis vertrok deze zomer stak er hier en daar een een wit kopje op of  een vervelend rood builtje die immens veel pijn doet, maar waar ik niets mee kon aanvangen. Ik begin mijn huid stilletjesaan te kennen en merkte dat enkel het miscellaire water van Bioderma gebruiken veel te weinig bleek te zijn om mijn huid echt te reinigen en mijn poriën te ontstoppen van al het vuil die er dag in dag uit tegenaan waait.

Deze gel cleanser van Avène zag ik staan in de lokale apotheek en ik besloot hem te testen na overleg met mijn apothekeres. Deze reiniger is geschikt voor personen met een huid die snel vet wordt, want door de Glyceryl Lauraat die aanwezig is in het product wordt een te sterke talgproductie genormaliseerd. Daarnaast zit in dit product ook het Thermale water van Avène die verzachtend en anti-irriterend werkt waardoor er meteen een kalmerend gevoel ontstaat. Ik gebruik hem elke ochtend om mijn dag met een proper gezicht te starten. De zeep- en parabeenvrije gel moet aangebracht worden op een vochtig gezicht en gaat dan lichtjes schuimen wanneer je in ronddraaiende bewegingen je gezicht reinigt op een milde manier. Daarna spoel je alles af met wat lauw water en blijft je huid schoon en fris achter. Ik merkte op dat mijn huid steeds minder snel vet wordt doorheen de dag. Het gebeurde dat ik na een hele dag in de weer te zijn een soort van vette laag op mijn gezicht had en dat heb ik nu niet meer zo vaak als vroeger.

Ik ben erg enthousiast over deze reiniger en het helpt me erg om mijn vette huid in toom te houden. En voor de prijs moet je het niet laten, want je doet erg lang met een fles. Toen ik de fles kocht kreeg ik 100 ml gratis, waar ik erg blij mee was natuurlijk en een normale verpakking bevat 200 ml gel cleanser. Hieronder een video van Avène met hoe je de cleanser gebruikt en voor meer informatie over dit product ga je naar de Avène website.

Avène Gel Cleanser Cleanance 200 ml (Apotheek) - €14,50
Avène Gel Cleanser Cleanance 300 ml promo (Online Newpharma) - €13,04



Last summer I started to get interested in skincare due to severe skin problems. Argh, I hadn't been there for a long time, but before I went on vacation this summer I was stuck here and there a whitehead or a red annoying bump that hurts like crazy but leads to nothing. I'm at the beginning of understanding my skin and noticed that just by using the miscellaire water Bioderma proved to be far from enough to really clean my skin and unclog all the dirt out of my pores that blows against them day in and day out.

I saw this gel cleanser from Avène standing in the local pharmacy and I decided to test it after consulting with my pharmacist. This cleaner is suitable for people with an oily skin because the Glyceryl Laurate present in the product regulates excessive sebum production. In addition, this product contains also the Thermal spring water of Avène that  is soothing and anti-irritating causing an immediate calming feeling. I use it every morning to start of my day with a clean face. The soap and paraben free gel should be applied to a damp face and then it is lightly foaming when you cleanse your face in a gentle way in circular motions. Then rinse everything off with lukewarm water and your skin remains clean and fresh. I noticed that my skin is now less greasy throughout the day. Before using this cleanser it happened that after a whole day being busy I was left with a fat layer on my face and I now I don't have this as often as before.

I am very excited about this cleanser and it helps me a lot to keep my oily skin in check. You shouldn't leave it standing in the store because of the price because a bottle goes a long way. When I bought mine I got 100 ml for free, which I was very happy about ofcourse and a normal pack contains 200 ml gel cleanser. Above is a video of Avène which shows you how you use the cleanser. For
 more information about this product, go to the Avène website. It seems that the English version doesn't contain as much information as the French or Dutch version, so I hope that you get enough information out of this review!

Avène Cleanance Gel Cleanser 200 ml ( Pharmacy ) - € 14,50
Avène Cleanance Gel Cleanser 300 ml promo ( Online Newpharma ) - € 13,04

Love, Tessa.

1 comment:

  1. Hij klinkt echt super goed! Misschien moet ik die ook eens proberen! xx

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.