Sunday Quote!

Sunday, December 1, 2013

's Morgens boodschappen doen, de mensen begroeten, een praatje slaan, ... Ik vind het heerlijk! Ik geloof dat ik dit van mijn moeder geërfd heb, zij zou zelf tegen een grassprietje staan praten. Ze fietst door ons dorp naar iedereen wuivend en lachend, vrijwel iedereen kent haar. Nouja, je moet nu niet gaan denken dat ze altijd met éénn hand fietst omdat ze met haar andere te druk in de weer is mensen te begroeten, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Ik vind gewoon dat er soms wat meer vriendelijkheid mag zijn in de wereld, ook tegen mensen die je niet kent, maar dan wordt je vaak raar nagekeken. Het boeit me niet en ik lach naar iedereen en knik iedereen vriendelijk een goededag. Vooral oudere mensen lijken het te appreciëren, hen een goedemorgen wensen en er een terugkrijgen doet zo'n deugd en geeft zoveel voldoening. Er verschijnt tout court een glimlach op mijn gezicht!

Wat tovert bij jou een glimlach op je gezicht?

Doing morning errands, greeting people, making a chat, ... I love it! I think I've inherited that from my mother, she would be talking with a blade of grass. She cycles through our village waving and smiling, almost everyone knows her. Well, you don't need to think that she's always cycling with one hand because her other hand too busy waving to people, but I hope you understand what I mean. I just think that sometimes there may be a little more kindness in the world, even to people you don't know, but often you they look at you like you're from Mars. I don't care, and I smile at everyone and I'm wishing everybody friendly a good day. Older people seem to really appreciate that. Wishing them a good morning and to get one in return does me good and gives so much satisfaction. That is what puts a smile on my face, tout court!

What makes you happy and puts a smile on your face?

Love, Tessa.

Source picture: Pïnterest

2 comments:

  1. I know what you mean.. Ik wens de mensen 's morgens in de lift in m'n kantoorgebouw altijd een fijne dag.. Telkens het iemand nieuw is waarmee ik in de lift sta zijn ze heel verbaasd!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik zou zeggen; blijven doen! Hopelijk sta ik eens met jou in de lift, dan kunnen we elkaar een fijne dag wensen ;)

      Love, Tessa

      Delete

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.