Sunday Quote!

Sunday, December 15, 2013

Die tijd van het jaar is weer aangebroken, de blokperiode, 'hoeraa' (sarcastische ondertoon). Ik heb mezelf nooit echt kunnen vinden in studeren. Achter mijn bureau gekluisterd zitten en dingen in je hoofd stampen is echt niet mijn ding. Leerstof die ik niet interessant vind, wordt na een examen toch uit m'n hoofd gebannen. Ahja, dit zijn de laatste. En al die jaren zullen me toch heel wat opgeleverd hebben, inclusief de slapeloze nachten voor dat ene examen, de 'ik zie het niet meer zitten'-huilbuien enzoverder. Niet echt een quote, maar ja, ik ben dan ook niet op mijn best tijdens de examens. Lichtgeraakt, gestresseerd en slaperig omschrijven zowat mijn gevoelens tijdens 'de Blok'. Daarnaast ben ik er rotsvast van overtuigd dat examens, die momentopnames zijn, niet gezond zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand gelukkig zag tijden periodes zoals dit.

Hoe voel jij je gedurende de examenperiode?

This time of the year has appeared again, the studyperiod, 'de blokperiode' as we call it, 'hooray' (sarcasm). I could never find myself in studing. Sitting behind my desk for a long period and trying to remember everything I am reading isn't really my thing. The subject-matters that I don't find interesting are discarded from my brain right after an exam. But, these are my last ones. And after all, these years will have given me a lot, inclusive sleepless nights, 'I just can't'-cries for help and so on. This isn't really a quote, but I'm not really at my best during examination. I am feeling irritable, stressed and sleepy like all the time. Besides that I am firmly convinced that examination, which is just like an instantaneous photograph, isn't healthy at all. I can't seem to remember to see one person happy in times like these.

How do you feel during examinations?


Love, Tessa.


Source: Picture from Tumblr

2 comments:

  1. Heel veel succes met je examens! Ik ben die periode gelukkig voorbij, maar 't is inderdaad één en al stress. Ik vond het ergste vooral dat het precies maar BLIJFT duren soms. Ik denk idd dat het niet echt gezond is voor niemand, ik zou grotere fan zijn van examens all year through maar verspreid per vakgebied. Al zullen er sommigen me daar dan weer tegenspreken ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daar ga ik helemaal mee akkoord!
      Bedankt voor de steun! :D

      Love, Tessa

      Delete

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.