Make My Day Monday #7

Monday, January 27, 2014

LIVE LIFE POSITIVE

Voor wie het nog niet weet, ik hou van Karena & Katrina van Tone it up! Ik kijk heel veel naar hun Youtube video's waar ze tal van tips geven en leuke workouts doen. Samen met hen probeer ik meer te bewegen en positiever ingesteld te zijn. Hier geven ze je 10 tips om je zelfvertrouwen te boosten!

For all those who didn't know this already, I love Karena & Katrina from Tone it up! I watch a lot of their Youtube movies where they give you tips and do fun workouts. Together with them I try to move more and to be more positive. Here they give you 10 tips to boost your confidence!


SMILE & DANCE

De winter is nog niet helemaal voorbij (moet zelf nog langskomen) en ik denk al aan de zomer. Ik kocht reeds tickets voor het zomerfestival Rock Werchter hier in België en ik kijk er enorm naar uit! Het is eeuwen geleden sinds mijn laatste festival en ik heb er zin in om nog eens volledig lost te gaan op o.a. Imagine Dragons, Pixies, Metallica, Ellie Goulding, enzoverder. Op zoek om naar iets uit te kijken deze zomer? Boek een 4-daagse naar Werchter and join me! Voor je het weet is het festival uitverkocht!

Winter isn't even over yet (still has to pass by) and I am already thinking about summer. A few weeks ago I bought my tickets for the summerfestival Rock Werchter here in Belgium and I am soooo looking forward to it! It has been ages since my last festival and I am excited to fully let loose on Imagine Dragons, Pixies, Metallica, Ellie Goulding, etc. Are you looking for something to long for this summer? Book a 4-day trip to Werchter and join me! Before you know it the festival will be sold out!

INSPIRATION

Zwart-wit is nogal een must in de horeca. In vele restaurants (vooral waar etiquette telt) en hotels is het uniform hetzelfde. Een klassieke, zwarte broek, witte bloes of hemd zonder frullen, eventueel zwarte blazer en zwarte schoenen. Het is eenvoudig en mooi, maar toch vind ik dit soms spijtig. Het zou zoveel leuker zijn moest er eens wat meer kleur aan te pas komen, andere pasvormen, stof, enzoverder. Het zou de outfit heel wat interessanter maken om naar te kijken. Het klassieke pak in een los model, een blazer met pailetten, een cropped top (oké, dit past misschien inderdaad niet als je voor klanten staat al vind ik deze wel chic staan) of een mooie short, een pastel kleur of fel roze of waarom niet helemaal in het wit?

Zou een ander kleur dan zwart leuk zijn als je aan de receptie staat voor uitleg?

Black and white is kind of a must in the hotel and catering industry. In many restaurant (especially where there is a certain etiquette) and in hotels, the uniform is the same. A classic, black pair of trousers, a white blouse/shirt, a black blazer and black shoes. It is plain and beautiful, but sometimes I think it can be different. It would be so much more fun if there was more colour involved, if there were other clothing fits, another fabric, etc. It would make an outfit so much more interesting to watch. A classic suit but loose, a blazer with sequins, a cropped top (okay, maybe this one isn't such a good idea when you're in front of customers but it looks good) or a beautiful short, a pastel colour or a bright one of why not change everything to white?

Would you like another colour in stead of black if you where standing at the reception asking for help?


Ik hoop dat jullie deze 'Make my day Monday' leuk vonden om te lezen. Het is anders dan voorheen en ik denk er zelf over na om de header weg te laten vallen. Wat denken jij?

I hope you all loved reading this 'Make my day Monday'. I have changed it up a bit and I am even considering to remove the header from these posts. What do you think?

Love, Tessa.

Source: picture RW via Google and Suits via Pinterest

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.