Kiehl's shampoo

Thursday, February 6, 2014


Nadat ik de Kiehl's Ultra Facial Moisturizer SPF 15 kocht, wilde ik meer. De moisturizer kocht ik bij Cosmeticary en ik kreeg enkele staaltjes bijgeleverd, waaronder de Amino Acid Shampoo en Conditioner. Ik gebruikte de staaltjes en ik was er heel tevreden van ook al had ik slechts 1 wasbeurt. Deze en nog een andere shampoo werden mijn 2de aankoop en ik beklaag het me nog steeds niet!

Afgelopen 2 jaar kreeg ik enorm veel last van jeukende hoofdhuid. Last van schilfertjes heb ik niet echt, maar oeeeh soms wil ik gewoon zo hard krabben. Ik krabde zo nog mijn hoofdhuid open. Naast die gewoonte af te leren, ging ik op zoek naar een milde shampoo. Dat werd aangeraden door de kapster en naar professionals luister ik (braaf meisje). Ik heb een gevoelige hoofdhuid en externe factoren, zoals vervuiling, stress, enzoverder, zorgen voor de jeuk. Daarnaast dacht ik altijd vet haar te hebben, maar sinds ik me gewoon concentreer op mijn hoofdhuid is die gedachte ook verdwenen.

All-Sport Every Day Shampoo

Toen ik bij Kieh'ls in Antwerpen binnenstapte en mijn probleem uit de doeken deed, werd mij deze shampoo aangeraden. Hij is heel mild en daardoor geschikt voor dagelijks gebruik, ideaal voor bijvoorbeeld sporters die vaak hun haar wassen of mensen die veel hun haar wassen omdat het snel vet wordt.
De shampoo is voor normaal tot droog haar doet goed werk als ik mijn haar vaak moet wassen. Het gaat minder snel jeuken heb ik de indruk, maar ik ben niet overtuigd van deze shampoo. Mijn hoofdhuid is ok, kan beter (hoop ik), maar mijn haar ziet er soms echt droog uit. Niet echt wat ik verwacht van een shampoo.
De shampoo heeft geen sterke geur, stinkt niet, maar ruikt ook niet lekker. De textuur is nogal lopend in vergelijking met shampoo die ik vroeger gebruikte (zijn het de siliconen?) en schuimt bijna niet. Ik denk dat de shampoo het inderdaad goed doet voor sporters en dergelijke, maar ik zou hem toch niet opnieuw kopen.

Enkele ingrediënten (uitgebreide uitleg vind je hier):
  • Gehydroliseerde sojaproteïne: zorgt voor zachtheid
  • Fytopeptiden (gehydroliseerde tarweproteïnen): vochtinbrengende en behandelende eigenschappen
  • Panthenol: revitaliserend, bescherming tegen uitdroging
Kiehl's Klaus Herdlegger's All-Sport Everyday Shampoo - €17 voor 250 ml

Amino Acid Shampoo

Een tweede shampoo die ik meenam uit de winkel is deze met aminozuur en kokosnootolie. Dit goedje ruikt enorm lekker! Ik ruik constant aan m'n eigen haar en zelf de boyfriend zei eens 'je haar ruikt superlekker'. Ook dit is een milde shampoo en het lichte schuim reinigt mijn haar goed. Net als de All-Sport shampoo doet hij niet echt wonderen voor mijn hoofdhuid, maar hij is ook mild om te gebruiken. De immense jeuk is ook heel wat minder dan voorheen. Het pluspunt aan deze is hoe hij mijn haar laat glazen, stevig en vederlicht maakt. Ik heb een hoop haar dat soms erg veel kan wegen en deze shampoo haalt het zware gevoel weg.
Deze shampoo is wat minder lopend van textuur, doorzichtig en gebruik ik 1 keer per week voor een grondigere cleanse. Ik koop hem zeker opnieuw, gewoon al voor de geur en het feit dat 'ie m'n haar een boost geeft. Hij is ook net iets beter dan de All-Sport voor mijn hoofdhuid, zo voelt het toch.

Enkel ingrediënten (uitgebreide uitleg vind je hier):
  • Aminozuren: reinigende en vochtinbrengende eigenschappen
  • Kokosnootolie: goede reiniger met verzachtende eigenschappen
  • Fytopeptiden (gehydroliseerde tarweproteïnen): vochtinbrengende en behandelende eigenschappen
Kiehl's Amino Acide Shampoo - €17 voor 250 ml

Heb jij een jeukende hoofdhuid? Laat me zeker weten als je een oplossing vond! Welke Kiehl's producten raad je sterk aan?

After I bought the Ultra Facial Moisturizer SPF 15 from Kiehl's, I wanted more. I bought the moisturizer online at Cosmeticary and I got some samples to test, including the Amino Acid Shampoo and Conditioner. I used the samples and I was very satisfied even though I only had one wash. These and another shampoo where my second purchase and I still don't feel sorry.

The past two years, I got a lot of problems with itchy scalp. I didn't really suffer from dandruff, but sometimes I just wanted to scratch sooo hard. One day I even scratched my scalp open. In addition to unlearn that habit, I went looking for a mild shampoo. I was recommended a mild one by the hairdresser and I listen to professionals (good girl). I have a sensitive scalp and external factors such as pollution, stres , and others tend to arouse the itching. In addition, I always thought to have greasy hair, but since I 'm just concentrating on my scalp that turned out to be different.

All- Sport Every Day Shampoo

When I got to Kieh'ls in Antwerp and spoke of the my problem, I was advised to try this shampoo. It is very gentle and suitable for everyday use, ideal for athletes who frequently wash their hair or those who wash their hair because it gets greasy quickly.
The shampoo is for normal to dry hair and is doing good work when I often wash my hair. My scalp is less likely to itch, but I'm not convinced of this shampoo. My scalp is ok, could be better (I hope), but my hair looks really dried out from time to time. Not really what I am expecting from a shampoo.
The shampoo hasn't got a strong odor, does not stink, but does not smell good as well. The texture is quite liquid in comparison with shampoo that I used from the drugstore (is it because of the silicone?) and it doesn't lather a lot. I think the shampoo does a fair job and is probably good for athletes and such, but I wouldn't buy it again.

Some ingredients:
  • Hydrolyzed Soy Protein : provides softness
  • Phyto Peptides (hydrolyzed wheat protein): moisturizing and treating properties
  • Panthenol: revitalizing, protection against dehydration

Kiehl's Klaus Herdlegger All- Sport Everyday Shampoo - € 17 for 250 ml

Amino Acid Shampoo

A second shampoo that I took home with me is this one with amino acid and coconut oil. This stuff smells sooo good! I constantly smell my own hair and even the boyfriend once said 'your hair smells amazing'. This is also a mild shampoo and the light foam cleanses my hair gently. Like the All- Sport shampoo it doesn't do wonders for my scalp, but it is also gentle to use. The itching is much less than before. The advantage to this shampoo is how it makes my hair shine, strong and lightweight. I have a lot of hair that can weigh way to much sometimes and this shampoo takes the heavy feeling away.
This shampoo is less runny in texture, is transparent and I use it once a week for a thorough cleanse. I will buy it again for sure, for the obvious reason 'the smell' and the fact that it gives my hair a boost. It is also slightly better than the All -Sport for my scalp. It feels that way anyway.

Some ingredients (detailed explanation you'll find here):
  • Amino acids: cleansing and moisturizing properties
  • Coconut oil: good cleanser with soothing properties
  • Phyto Peptides (hydrolized wheat protein): moisturizing and treating properties
Kiehl's Amino Acide Shampoo - € 17 for 250 ml

Do you have an itchy scalp then let me know if you found a solution for it! Which Kiehl's products should I definitely try out?

Love, Tessa.

This is just long, or is it me?

2 comments:

  1. Wat een fijne review, deze shampoo's kende ik nog niet. Ik heb ook vaak last van mijn hoofdhuid en gebruik altijd natuurlijke shampoo's, dus ik lees heel graag meer info over andere milde shampoo's!

    X Sara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fijn te horen dat je het een leuke review vindt :) Welke gebruik jij dan?

      Love, Tessa

      Delete

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.