Rainpharma Brightening Face Scrub

Monday, February 3, 2014




Na de Advanced Precleanser (hier), de eerste stap van het huidverzorgingsplan van RainPharma, ga ik verder met de tweede stap, de Brightening Face Scrub. Buiten een staaltje van Avène die ooit eens kreeg bij de apotheek gebruikte ik nooit voorheen een face scrub. Ik gebruikte er wel eentje voor het lichaam, maar vond het een onnodige stap voor het gezicht.

Bij RainPharma in Antwerpen kreeg ik de nodige uitleg bij elk product die gebruikt werd tijdens de Enhancing Face Treatment, zo ook bij de tweede stap, de face scrub. Een grove scrub is af te raden voor de gezichtshuid want die is gevoeliger en veel dunner dan bijvoorbeeld de huid op je armen of benen. Zo'n scrubs zijn meestal gemaakt van geplette pitten (bijvoorbeeld abrikozen), plastic bolletjes, ... die de huid kunnen beschadigingen door de scherpe randjes. Er kunnen irritaties ontstaan en ook al heb je het gevoel dat je huid proper aanvoelt, het tegendeel is waar.
De bolletjes in de scrub van RainPharma zijn gemaakt van jojoba olie. Ze beschadigen de huid niet, verwijderen de dode huidcellen en maken je huid lekker zacht. Je kunt de scrub elke dag gebruiken door de mildheid, persoonlijk gebruik ik hem het liefst 2 keer per week in de avond. 's Morgens kan natuurlijk ook.
De subtiele muntgeur die de scrub heeft laat me helemaal ontspannen en geeft me een goed gevoel. Mijn huid is zacht na gebruik en voelt niet trekkerig aan. Sinds ik deze scrub regelmatig gebruik (bijna 2 maanden nu), zonder een week over te slaan, merk ik dat mijn huid erop vooruit is gegaan. Ik lijk meer te stralen door de gezonde gloed die mijn gezicht heeft. Puistjes verschijnen minder snel en als er eentje opduikt verdwijnt 'ie ook sneller als ik er niet aan pruts.

Face scrub kreeg zijn vaste plaatsje in mijn routine. Welke vind jij prettig? Als je net als ik nog nooit eentje gebruikte dan raad ik deze erg aan. RainPharma komt dit jaar echter met een tweede gelaat scrub op de markt, helemaal anders dan deze, maar ze beloven alvast even huidvriendelijk. Ik ben alvast benieuwd!

Brightening Face Scrub - €26,95 voor 100 ml en €36,95 voor 200 ml
____________________________

After the Advanced Precleanser (here), the first step in RainPharma's skincare plan, I proceed with the second step, the Brightening Face Scrub. Outside a sample of Avène which I got once at the pharmacy, I never used a face scrub before. I used one for the body, but found it an unnecessary step for the face .

At RainPharma in Antwerp I got the necessary explanations for each product that was used during the Enhancing Face Treatment, as also the second step, the face scrub. A rough scrub is not recommended for facial skin because it is more sensitive and much thinner than for example the skin on your arms or legs. Such scrubs are usually made from crushed seeds (e.g. apricots), plastic beads, ... which can damage the skin by their sharp edges. There may occure irritations and even though it feels like you have an fresh and clean face, the opposite is true.

The beads in this scrub from RainPharma are made from jojoba oil. They don't damage the skin, they remove dead skin cells and make your skin soft. You can use the scrub every day because it is mild, but personally I prefer to use it 2 times a week in the evening. Mornings will do just fine, it's how you prefer it.
The subtle mint scent the scrub has, gives me a totally relaxed and good feeling. My skin is soft after I used the product and it doesn't feel taut. Ever since I use this scrub regularly (almost 2 months now), without skipping a week, I noticed that my skin has improved. I look brighter because of the healthy glow that is on my skin. Pimples appear less likely and if one pops up it disappears faster when I leave it alone.

Face scrub has its permanent place in my routine. Which one do you like to use? If you, just like me, never used one I recommend this Brightening Face Scrub by RainPharma very much. This year, however, RainPharma will release a second facial scrub, completely different, but they promise as skin friendly as this one. I 'm already excited!



Brightening Face Scrub - €26,95 for 100 ml and €36,95 for 200 ml

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.