My first Diptyque candle

Thursday, July 31, 2014


Na enkele jaren te hebben gelezen over deze kaarsen op verschillende blogs, werd het dringend tijd dat ik zelf eens op onderzoek uit ging om te checken of ze echt zo goed zijn als werd verteld. Zo geschiedde toen ik wat vrije tijd vond tijdens mijn stage in Brussel en ik richting Brussel-Zuid reed om de mooie winkels in de Louizalaan te gaan ontdekken en natuurlijk ook die ene winkel, Senteurs d'Ailleurs (als je meer informatie wil over deze winkel raad ik je aan om de blog '70percentpure door Stephanie Duval' te bezoeken).

Opgewekt probeerde ik de verkoopster een omschrijving te geven naar welke geur ik op zoek was. Ik probeerde enkele geuren, niet enkel van Diptyque, maar enkel toen in Figuier rook was ik verkocht. De licht fruitige geur is fris en helemaal waar ik naar op zoek was. Ik hou van de geur die niet storend is, de geur is zeker aanwezig in de kamer maar op een subtiele manier, en het houtachtige die vrij komt bij het branden geeft me warmte. Om een gezellige, romantische sfeer te creëren, zeker als het weer niet mee zit, dan is Figuier voor mij de gepaste geur.
Het is echt moeilijk om een geur te beschrijven, net als het degusteren van wijn als je't mij vraagt... Weet je wel dat gevoel wanneer iemand zegt 'Jazeker, ik proef een lichte hint van aarde'? Ik weet niet wat hij of zij gewoonlijk eten, maar ik was 3 toen ik aarde at en het enige wat ik mij daarvan herinner is dat ik het niet mocht! Not the point here.

Ik ben echt verkocht aan deze geurkaars van Diptyque en ik stak vrijwel mijn neus in de wax om een degelijke beschrijving te kunnen neerschrijven. Dit is zeker niet mijn laatste aankoop van het Diptyque gamma, maar nu ben ik ook wat nieuwsgierig naar de kaarsen van Jo Malone aangezien ik hoor en lees dat die ook de heerlijkheid zelve zijn.

Wat is jou favoriete geurkaars? Ik ben benieuwd!

Diptyque Figuier Kaars - € 44,00 (here

After reading about these Diptyque candles for years on different blogs, I just had to find out for myself if they are really as good as told. So when I found some spare time at my internship while I was in Brussels, I drove to Brussels-South to discover the beautiful shops at avenue de Louise and of course the one shop I really wanted to visit, Senteurs d'Ailleurs (If you want some more information about the shop, I highly recommend to visit the blog '70percentpure' by Stephanie Duval).
Excited to buy my first diptyque candle I explained to the lady what I was looking for. I smelled a few candles, not only Diptyque ones, but it wasn't until I smelled Figuier that I was sold. The slightly fruity scent is fresh and was exactly what I was looking for. I love the smell as I find it not to overpowering, the smell is present in the room but in a subtle way and the woody notes give me warmth. I love it especially when the weather isn't that good outside and when I want to create a cosy, romantic sphere.
It is really hard to describe a scent, it is just like smelling and tasting wine... You know the feeling when someone goes 'yes, I taste hint dirt'? I don't know what he or she has been eating, but I was 3 when I ate some dirt and as I can't remember the taste I do know that I did not like it! Not the point here.

I really love this Diptyque candle and practically stuck my nose into the wax in order to try to describe it as good as possible. This is definitely not my last Diptyque candle, but now I am quite eager to try and discover the Jo Malone candles as I hear, they are pretty amazing too!

What is your favorite scented candle? Please do share!


Diptyque Figuier Candle - € 44,00 (here)

Love, Tessa.

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.