Chanel Perfection Lumière Velvet SPF 15

Thursday, October 2, 2014






Als er één iets is waar ik tegenop zie om make-up te shoppen, dan is het foundation. Ik denk dat het licht in de winkels helemaal niets doet om je een ware en klare kijk te geven. Op die manier is een foundation aan je huid matchen makkelijker gezegd dan gedaan. Ik loop altijd de winkel uit om mijn swatches in het natuurlijk licht te kunnen bekijken. Ik wil geen orange kleur op mijn gezicht & ik haat het als foundation niet natuurlijk lijkt.

Met een huid die gemakkelijk vet en glazend wordt doorheen de dag, is het moeilijk voor mij om een foundation te vinden die voorkomt dat dit gebeurd. Toen ik de Chanel Perfection Lumière Velvet foundation zag verschijnen op enkele van de beautyblogs die ik volg, wist ik dat ik dit kleine zwarte flesje in huis moest halen.

Ik geloof nog steeds dat luxueuze merken soms te veel geld vragen voor sommige producten, maar deze is zeker zijn geld waard. Met een klein beetje kom je heel ver & ik ben oprecht onder de indruk van deze foundation -Ik heb de kleur 20 beige-. Het fluwelen effect ziet er erg goed uit & geeft een natuurlijke look met een effen, gezonde huid. Gedurende de dag wordt m'n huid niet zo glanzend als voorheen en het ziet er natuurlijker uit op het einde van de dag. De foundation droogt mat en heeft een poederige finish. Je kunt zelf het afpoederen skippen.

Nu wat zit in het flesje... Een heel waterachtige, goed ruikende, foundation waarin soft focus poeders verwerkt werden -Niet wetende wat het was, ook al zegt de naam het zelf, ging ik het opzoeken- Het zijn deze poeders die het vervagende effect creëren. Ze zorgen ervoor dat de huid er glad gaat uitzien, zonder oneffenheden en roodheid. Door op te bouwen, kan je de meeste plekjes verdoezelen -Amen- Ik hou er persoonlijk meer van als niet alles perfect lijkt, zeker overdag, dus laat ik het gewoon zoals het is na het aanbrengen van een laagje. De foundation zou moeten aangebracht worden met de vingers, maar ik hou van mijn kwasten en vind in de ochtend de make-up resten aan m'n handen nogal onhandig. Ik kan je dus zeggen dat het ook met een kwast werkt.

Chanel Perfection Lumière Velvet foundation - ongeveer € 40,00
______________________________________________
If there is one thing that I hate to buy when it comes to make-up, it is definitely foundation. I think the light in most stores isn't what it should be and doens't give you what you need in order to match the foundation to your skin. When I am trying to find the right colour match, I always run out the door to see the swatches in natural daylight. I don't need an orange colour on my face & I hate it when foundation doesn't look natural.

Having a skin that tends to get quite greasy and shiny during the day, I find it hard to find a foundation that prevents the shine from coming through. So when I saw the Chanel Perfection Lumière Velvet foundation pass by on most beautyblogs I follow, I knew I wanted get involved with this black bottle.


I still think that luxurious brands ask way to much for some products, but with this one I had my money well spent. A little goes a long while & I am seriously impressed by this foundation -I have the shade 20 beige-. The velvet skin effect looks really good & gives me a natural look with flawless, healthy skin. During the day my skin doesn't get so shiny as before and it has a more natural shine at the end of the day. The foundation dries matte with a powdery finish. You can even skip setting your make-up with powder.


Now what is in the bottle... A very watery, good smelling, foundation which has soft focus powders incorporated -not knowing what this was, although the name speaks for itself, I went and looked it up- It is those powders that have a fading effect. They make your skin look smooth, without any irregularities and redness. Because it is buildable, you can work away most patches -amen- Personally, I like it more when my face doesn't looks polished, so I leave it like it is after applying just one layer. You should apply it with your fingers, but since I am into brushes and I find the make-up resedue on my hands annoying in the morning. I can tell you it works with a brush too.



Chanel Perfection Lumière Velvet foundation - approximately € 40,00


Love, Tessa.

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.