Dreamteam for a good night sleep

Thursday, October 9, 2014

Deep sleep, diepe slaap, het klonk heel aanlokkelijk toen ik voor het eerst over deze 2 producten hoorde. Ik lijd niet aan slapeloosheid, maar ik heb toch af en toe last om in slaap te vallen -of om wakker te worden, maar dat is iets anders- of om een diepe slaap te vatten. Meestal zijn mijn periodes waar ik in een diepe slaap vertoef heel kort. Ik heb de neiging om veel te vroeg wakker te worden, meestal ene 2-tal uur voordat m'n wekker luidkeels afloopt waarna ik uitgeput moet opstaan doordat ik net 2 uur van m'n diepe slaap verloor.
Aan de andere kant ben ik een ochtend persoontje. De meeste zaken krijg ik actief gedaan voor de middag, maar vanaf daar gaat het in een razend tempo achteruit. Helaas, als ik dan 's avonds in mijn bed mag kruipen, lijkt ik weer wakker te worden. Niet in de manier dat ik een kilometer kan gaan lopen, maar op die manier dat mijn hersenen weer aan het werk slaan. Een miljoen dingen komen voorbij, net alsof ik vanop de eerste rij meemaak hoe mijn hersenen mijn dag overlopen.

Verschillende remedies heb ik geprobeerd, ontspannen in de avond met wat thee, mediteren, enzoverder. Maar ik bleef het moeilijk hebben. Naast het feit dat ik nog steeds thee drink in de avond, besloot ik om mezelf wat producten van This Works aan te schaffen. Ik kocht het Deep Sleep Pillow Talk dreamteam pakketje: Deep Sleep Pillow Spray + Stress Less Roller Ball. Ik hou van de eenvoudige verpakking van beide producten & ik ben een enorme fan van roller balls, dus duimpje omhoog daarvoor!

Terwijl ik nogal gulzig aan de pillow spray snuif om de geuren te herkennen -ik zou beter naar de verpakking kijken- val ik haast in slaap omdat het zo goed werkt. Eerlijk, ik ben helemaal weg van dit product. Ik wordt heel gelukkig als ik in de avond het goedje over mijn kussens mag sprayen. In het begin was ik niet overtuigd dat het eigenlijk iets uithaalde. Na een tijdje had ik nog steeds problemen om in slaap te vallen, dus zette ik deze terug in de kast. Even terug haalde ik het weer tevoorschijn & het lijkt ernaar dat ik veel beter slaap op dit moment. Mijn wekker mag eindelijk weer zijn werk doen. Enkele van mijn favoriete geuren zijn verwerkt in de spray -ik bespaar jullie de Latijnse namen- lavendel olie, patchouli, Ho hout, vetiver & wilde kamille.
& dan is er de roller ball, het mini fles met stress less magie. Deze zit standaard in mijn handtas. De geur werkt rustgevend en op drukke plaatsen waar een geurtje hang is dit hetgene die mij redt. Als ik met een verkoudheid sukkel helpt dit om de luchtwegen wat te openen. Het doet me denken aan Vicks VapoRub, de crème die mijn mama op m'n borst smeerde toen ik als klein meisje een verkoudheid had. Deze kleine roller ball is lekker multifunctioneel & dat vind ik erg leuk in producten. Verwerkt in deze zijn lavendel olie & eucalyptus.

Wat doe jij om die welverdiende nachtrust te garanderen?

______________________________________________
Deep sleep, it sounded pretty amazing when I first heard about these two products. I do not suffer from insomnia but from time to time it is quite hard to fall asleep -or to wake up, but that's another problem-, or to have a deep sleep. Most of the time my deep sleep periods are rather short. I tend to wake up way to early, always 2 hours before my alarm clock makes me want to kill myself for those 2 hours that I didn't have my deep sleep.
On the other hand, I am a morning person, most things I get done before noon & it goes down hill from there. Unfortunately, when I finally get to hug my bed I am kind of woken up again. Not in the all active, 'I can run a mile' way, but in that way that my brain won't stop functioning. A million things fly through my brain, like I am fully aware of it processing my whole day.

After trying some different things like unwinding in the evening, drinking tea, meditating, etc. I found myself in the same position still. Besides the fact that I still drink tea in the evening I decided to try some products from This Works instead. I bought myself the Deep Sleep Pillow Talk dreamteam package: Deep Sleep Pillow Spray + Stress Less Roller Ball. I love the clean and simple packaging of both products & I am a massive fan of roller balls, so thumbs up for that!

While I am sniffing this pillow spray, to try & recognize the scents -I should just look at that packaging really- I almost fall asleep just because it is that good. Seriously, I am loving this stuff all the way. I am so happy when I get to spray it all over my pillows. At first I wasn't convinced that this actually worked. After a while I still had troubles falling asleep, so I gave up on this one. Some time ago I got it back out & it seems like I am sleeping much better right now. My alarm clock even gets to do its job for once. Incorporated in this spray are different oils with some of my favorite scent -I'll spare you the Latin names- lavender oil, patchouli, Ho wood, vetivert & wild camomile.
Then there is the roller ball, the mini bottle of stress less magic. This one is a standard in my handbag. The scent works calming & when I am in a crowdy place with an awkward smell, this saves me. When I suffer from a cold, this one helps to open those airways a bit. It reminds me of the Vicks VapoRub that my mom always used when I was a little girl to rub my chest with when I had a cold. I think this little roller ball has a multifunctional purpose & that is what I love in products. Incorporated in this little bottle is lavender oil & Blue gum.

What do you do to get that good night sleep that you deserve?

Love, Tessa.

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.