Biocura (Aldi) Skincare

Thursday, November 20, 2014






Bij het shoppen van beautyproducten komt er altijd heel wat geld bij kijken - In mijn geval toch, ik hou nu eenmaal van luxe producten - Soms twijfel ik meerdere keren over een product omdat de prijs zo belachelijk hoog is, maar die laat ik gewoon in het schap staan & ik koop iets minder duur die net zo goed werkt. Tijdens het boodschappen doen in de supermarkt Aldi, hield ik even halt aan hun 'beautycounter' waar zij het merk Biocura verkopen. Het gamma varieert van shampoo, tot basic skincare, wattenschijfjes & zelf wat make-up & nagellak. Alles wat je nodig hebt voor je dagelijkse afspraak in je badkamer & alles voor een kleine prijs.

Ook al weet ik dat Biocura visage demaquillagedoekjes niet de beste manier zijn om je gezicht te 'reinigen', ik moet schuldig pleiten dat ik deze af en toe gebruik - Komaan, we doen het allemaal wel eens... je weet wel over welke tijden (nacht) ik het heb! ;) - Het goede nieuws is dat ik na hun gebruik ook wel nog eens tekeer ga met mijn geliefde Bioderma Miscellaire Water. Maar deze doekjes zijn ook multifunctioneel. Ik gebruik ze om mezelf wat op te frissen, om 'oude' make-up van m'n gezicht te halen vooraleer ik bijwerk of heraanbreng, als ik plakkerige handen heb, enzoverder... Ik hou van de subtiele geur die ze hebben & het doekje zelf is erg zacht.

Biorcura visage Aqua-Complete dagcrème doet zijn werk goed. Met een UVA/UVB bescherming factor 6, mineralen & hyaluroncomplex is deze crème vochtinbrengend & wordt de huid beschermt op dagelijkse basis. Deze lichtblauwe, gel crème voelt verfrissend aan tijdens het aanbrengen, wordt redelijk snel opgenomen door de huid, maar voelt toch wat kleverig aan. Dit verdwijnt binnen enkele minuten & voor ik mijn make-up aanbreng, maak ik dus liever eerst mijn tas voor die dag klaar. Er is geen lepeltje bijgeleverd, dus vooraleer je in de pot duikt toch even je handen wassen! De dagcrème werkt uitstekend als basis voor make-up, maar als ik die dag mijn routine stop bij dagcrème vind ik dat mijn T-zone toch snel gaat glimmen.

Om mijn avondroutine te eindigen, breng ik wat Biocura visage Anti-Aging nachtcrème aan (ook geen lepeltje bijgeleverd). De geur doet me denken aan de blauwe pot Nivea, maar dan sterker & de crème is wat dikker van textuur. Op de verpakking vind je het volgende: 'Het retinolcomplex stimuleert de groei van huidcellen, vitamines E, F & avocadolipiden stimuleren het regeneratieproces & co-enzyme Q10 stimuleert de energietoevoer van huidcellen zodat bestaande rimpels verminderd kunnen worden' - Hier nog geen rimpels te zien, maar het is altijd beter van te voorkomen, niet? - Ik hou ervan hoe dit mijn huid zacht en soepel maakt, zonder plakkerig gevoel. Ik wissel af met een lichtere crème van Avène omdat ik deze net iets te dik & rijk is voor mij om elke nacht te gebruiken.
______________________________________________
When it comes to shopping beautyproducts there is always a lot of money involved - well in my case it is, I love myself some luxureous products - Sometimes I even find myself doubting over a product as the price is ridiculously high, but I managed to learn myself to keep those in the shop racks & go with something less pricey that does the job as good. During grocery shopping in supermarket Aldi I stopped at their 'beautycounter' where they sell the brand Biocura. The range variates from shampoo, to basic skincare, cotton pads & even some make-up & nail polish. Everything you need for your daily appointment in your bathroom & all for a small price.

Although these Biocura visage make-up remover wipes aren't the best way to 'cleanse' your skin, I need to plead quilty that these are used occassionally. - Oh come on! We all do it sometimes... you know what (night)times I am talking about! ;) - The good part is that I go in afterwards with some of my beloved Bioderma Miscellair Water. But these wipes are multifunctional. I use them just to freshen up a bit, to remove excess make-up when I need to reapply during the day/in the evening, when I have sticky hands & so on... I love the subtle smell they have & the tissue itself is really soft.

Biocura visage Aqua-Complete day cream does the job quite good. With SPF 6, minerals & a hyaluronan complex this day cream locks in the moisture & protects your skin on a daily basis. This light blue gel-cream feels refreshing while applying, sinks in quite fast but does leave my skin a bit tacky. This dissappears within a few minutes, so before I put my make-up on I prefer to pack my bag for the day. There is no scoop, so wash your hands before you dive into that pot! It works well under make-up, but when there is no step after moisturizing I feel like my T-zone gets greasy in an instance.

To end my evening skincare routine I slap on some Biocura visage Anti-Aging night cream (also no scoop). The scent gives me a Nivea blue pot vibe, but too strong & the cream is a bit thicker in texture. On the packaging you can find following: 'The retinolcomplex should stimulate the cel growing, vitamines E, F & avocado lipids stimulate the regeneration proces & coenzyme Q10 stimulates the energy input for skin cells so that wrinkles can be reduced.' - No wrinkles here yet, but it is always better to prevent right? - I love how it does leave my skin feeling soft & flexible without being sticky. I alternate with a more lightweight one from Avène as this one is to thick & rich for me to use every night.

Biocura visage make-up remover wipes - € 1,09
Biocura visage Aqua-Complete day cream - € 2,29 for 50 ml
Biocura visage Anti-Aging night cream - €2,29 for 50 ml

Love, Tessa.

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.