That little brown bottle with golden details: Estée Lauder ANR II

Friday, November 28, 2014

Vorig jaar was ik een van de gelukkigen die bij het testpannel van It-Girl hoorde om de nieuwe Advanced Night Repair Synchronized Recovery Complex II uit te testen & sindsdien ben ik verknocht aan de producten die ik test van Estée Lauder. Dit iconische bruine flesje zit al jaren in de beautyverzameling van vrouwen. Misschien weet je dit niet – of misschien ook wel, aangezien dit flesje overal verschijnt – maar elke 8 minuten gaat er eentje over de toonbank voor een grootmoeder, een moeder, een dochter. Dit is een van de enige producten die ik opnieuw wil kopen als ik zie dat ik zonder zal komen te zitten.

Alles over het serum: Doordat dit serum licht aanvoelt, niet plakkerig is & niet gaat mixen met een product die ik erna gebruik is dit mijn ‘go-to’ avond serum. Ik hou ervan dat het onmiddellijk in de huid dringt na het aanbrengen & ook al vond ik de kruidige geur in het begin niet heel lekker, het kan me nu niets meer schelen. Het product doet wat er beloofd wordt, het werkt herstellend & zuiverend.
De ChronoluxCB technologie die gebruikt wordt in het product zorgt ervoor dat het vermogen van de huid om zichzelf te vernieuwen/herstellen wordt vergroot. Daarnaast helpt het ook om de huid te zuiveren door al het vuil tijdens het metabolisme van de cellen (het proces waarbij de huid zichzelf herstelt) uit de cellen te halen. Een ander belangrijk ingrediënt is hyaluronzuur, het hydrateert de huid maar houd het water ook vast, wat nodig is aangezien de huid doorheen de dag veel moet verdragen (denk maar aan pollutie, UVA stralingen,…) – om het gemakkelijker te maken, dit is slaap voor verbeterde huid in een flesje -

Om aan te brengen, doe je 1 druppeltje op elke vinger met het handige pipetje & warm je die op tussen de vingertoppen van beide handen, druk het product daarna zachtjes in de huid. Meteen voel ik dat mijn huid een hydratatieboost krijgt. Resultaten komen snel bij regelmatig gebruik & als ik deze eens oversla tijdens mijn avondroutine merk ik meteen het verschil. Als ik wakker word lijk ik niet uitgerust & mottig, wat een heel groot verschil is met wanneer ik het serum wel gebruik: een lichte glow, gezond & uitgerust. Ook al gebruik ik dit product meestal enkel ’s avonds, dit zou geen product voor me zijn zonder zijn multifunctionaliteit – ik gebruik dit woord veel te veel, ik weet het – Na een drukke dag op het werk kan je gewoon enkele druppeltjes aanbrengen op het gelaat voor een instant boost & daarnaast kan het ook gebruikt worden om je foundation net iets vloeibaarder te maken.

Alles over de oogcrème: De Advanced Night Repair Eye Syncronized Complex heeft dezelfde ChronoluxCB technologie & alle andere technologieën als het gezicht serum, maar is speciaal ontwikkeld voor de ogen. De oogcontouren gaan er beter uitzien, minder gezwollen als ik het mag zeggen en minder moe, dit vanwege een kalmerende ingrediënten.

Aanbrengen doe je door een klein beetje aan te brengen op je ringvinger & je maakt cirkels gaande van het buitenste deel van het oog, langs onder, naar de binnenkant om zo het product in te masseren. Het voelt heel zacht en trekt zeer snel in. Deze kan je kopen als een serum of als een crème - dit potje was een luxe sample die ik kreeg bij een online aankoop, ze doen soms een leuke actie online - Ik kan je niet vertellen wat ik van het serum vind, maar de oogcrème is een echte aanrader!
_________________________
Ever since last year when I got lucky to be one of the girls from the It-Girl testpannel for the renewed Advanced Night Repair Synchronized Recovery Complex II I am hooked on most of the products I test from Estée Lauder. This iconic little brown bottle has been in many women their beautystash for ages. You may not know this - maybe you do as this bottle appears almost everywhere - but every 8 minutes a grandma, a mother, a daughter buys one of the produced bottles. This is, by far, the only product that I want to repurchase every time I am running out.

All about the serum: As this is light weight, not tacky at all & does not interfear with any products used afterwards, this is my go-to evening serum. I love that it sinks in immediately after applying. And although I wasn't too keen on the herb kind of scent in the beginning, I couldn't care less right now. The product does exactly what it promises, it works repairing & purifying.

Because of the ChronoluxCB (Catabolysis) technology used in this product, the ability of the skin to renew/repair itself during the night is enhanced. Besides that, it also helps to purify the skin by taking out all the rubbish out of the cells during the metabolism of cells (the process of the skin repairing itself). Another very important ingredient is hyaluronic acid, this hydrates the skin but also locks it in what is really necessary as the skin is damaged a lot during the day (think pollution, UVA radiation,...) - so to make it easier, this is sleep for improved skin in a bottle -

To apply, put one drop of serum on each fingertip with the convenient dropper & warm a bit up between the fingertips from both hands, then gently press the product into your skin. In an instance I feel like my skin gets a hydration boost. Results come in quite fast if you use this product on a regular basis & I do feel the difference when I do not use this serum in my evening routine. I wake up looking more 'not-rested' & dull as when I do used the ANR I wake up with a soft glow, looking healthy & well rested. Although I only tend to use this at night, this wouldn't be a product for me if it wasn't multifunctional - I know I do use the word way too much - After a busy day at work you can just apply a few drops on top of your make-up for an instance boost & besides that you can also add a few drops to your foundation when you find it too thick to make it more liquid.


All about the eye cream: The Advanced Night Repair Eye Syncronized Complex has the same ChronoluxCB technology & all the other technologies as the face serum but is especially designed for the eye area. It makes the eye contour look much better, less puffy if I may say so & less tired, this because of some soothing ingredients.


To apply you only need a tiny bit on your ring finger & you make circels going from the outer part of the eye to the inner part, massaging the product into the skin. It feels really soft & sinks in so fast. This you can buy as a serum or as a cream - this pot was a luxury sample I got with an online purchase, they do some great actions online - I  cannot tell you what I think of the serum but I definitely love the eye cream!

1 comment:

  1. Wat een luxe producten! Maar als ze echt resultaat geven dan is het al eens de moeite waard :) Liefs x

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.