Kiehl's cucumber herbal alcohol-free toner

Thursday, October 15, 2015



Gedurende een lange tijd zag ik het nut van een toner niet in. Dat stopte al snel toen ik er een regelmatig ging gebruiken. Na het proberen van een staal Kieh'ls Cucumber Herbal Alcohol free Toner ging ik voor een full-size product na een erg goede eerste indruk.

Na het verwijderen van mijn make-up en het reinigen van mijn huid, neem ik deze tonic. Hij is niet uitdrogend en voelt super verfrissend aan bij het gebruiken. Ik vind hem zo goed omdat hij niet het gevoel heeft dat de huid met niets achterblijft of trekkerig wordt. Het ingrediënt Allantoïne is gekend voor zijn antibacteriële werking en kan ontstekingen verzacht en verminderen. Ook te vinden in het product is Aloë Vera. Sinds het al meer dan 3000 jaar gebruikt wordt om zijn medicinale en huidverzorgende eigenschappen is er geen reden om de plant niet te mogen. Het extract van komkommer zorgt voor de verfrissing en het vocht inbrengende deel en toverhazelaar zuivert de huid.

De vloeistof heeft een groene kleur en een zachte, zuivere geur. Tonic is voor mij de laatste stap in mijn routine die de vuile deeltjes van mij gezicht verwijdert vooraleer ik terug opbouw. Om die reden breng ik het product aan met een wattenschijfje, en omdat ik zonder Rainpharma's Advanced Precleanser zit. Als je huid helemaal proper is, dan kan je ook wat product op je handpalmen aanbrengen en zo voorzichtig in de huid drukken - goed voor het milieu en zo gaat er geen product verloren -
Het enige nadeel dat ik ondervind van dit product is dat het prikt rond de rand van mijn droge lippen op dit moment en rond de zone van mijn ogen - ik ben zo'n meisjes die vlug over het hele gelaat laat glijden, dus dit is waarschijnlijk mijn eigen schuld -

Dit is een van mijn favoriete stappen in mijn avondroutine om de dag te eindigen. De tonic werkt fantastisch, vooral de week voor 'die tijd van de maand' weer opkomt en ik erg veel last heb van puistjes. Hij verfrist, zuivert en dat zonder de huid te ontdoen van vocht.
__________________________
For the longest time, I didn't see the point of using a toner. That was until I actually started using one on a regular basis. After trying out a sample of the Kiehl's Cucumber Herbal Alcohol-free Toner, I went for the full size as I liked it so much.

After I removed my make-up and cleansed properly, I go in with this toner. It is non-drying and feels super refreshing after using it. I adore this so much as it doesn't leave the skin feeling 'stripped' and tight. The ingredient Allantoin is known to work anti-bacterial and can soothe and reduce inflammation. There is also Aloe Vera involved, as this is used for over 3000 years for its medicinal and skin care qualities, there's no reason not to love the plant. The Cucumber Fruit extract takes care of the refreshing and moisturizing part and witch hazel soothes and purifies the skin.

The liquid has a green colour and a soft, clean scent. I apply it on the skin with a cotton pad as I see it as the last step to undo my face from those nasty bits, and because I'm out of Rainpharma's Advanced Precleanser. If your skin is really clean, you can also just use it with your hands and tap it in - good for the environment and no product goes to waste -
One downside is that this toner stings the outer line of my dry lips a bit at the moment and the area around my eyes - I'm a girl who slaps it around her whole face, so this is probably my own fault -.

This is one of my favourite steps in my evening skincare routine to finish the day. The toner works wonders, especially when it's the week before 'that time of the month' again and I suffer from severe break-outs. It refreshes and purifies without stripping away any moisture.

Source ingredient information: www.kiehls.nl

2 comments:

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.