Clear Difference Purifying Exfoliating Mask from Estée Lauder

Thursday, January 14, 2016




Estée Lauder is een van de eerste merken die een interesse voor beauty bij me opwerkte. Ik koop nog steeds veel producten van het merk, zowel make-up als huidverzorging. Het Clear Difference gamma focust zicht op een jongere generatie, zoals de huidige ambassadrice van het merk, Kendall Jenner. In plaats van huidveroudering tegen te gaan en corrigerend te werken, gaat deze reeks de huid verzachten, mattifiëren en zuiveren.

The Clear Difference Purifying Exfoliating masker trekt onzuiverheden uit de huid en verwijdert overtollige oliën en glans zonder het vocht uit de huid te trekken.
Als je een gevoelige huid hebt dat snel geïrriteerd raakt, maar wil je toch exfoliëren? Stop deze in je winkelmandje. Een zachte kleibasis met een milde korrel maken het exfoliëren zacht en aangenaam. Salicylzuur maakt poriën vrij en verkleint ze, derivaat van aspirine (ontstekingsremmend, bacterieremmend beta hydroxyzuur) exfolieert diep tot in de porie zonder irritatie. Andere ingrediënten die de lijst compleet maken zijn lacobionzuur, het energetisch caffeïne, algen, heelende arginine (belangrijk bij celvernieuwing, hier de huid), teunisbloem extract, dit allen gecombineerd om de poriën te verkleinen en de huid op te frissen.

Ik gebruik het masker eens per week, tijdens de winter slechts 1 x om de 2 weken. Door de winter is mijn huid wat droger en denk ik dat het beter is om wat minder te exfoliëren. Ik laat het 5 à 10 minuten inwerken tot ik het voel hard worden. - een pluspunt aan deze is dat je niet het gevoel hebt alsof je huid in stukken breekt - Daarna wrijf ik het masker in/af met natte vingers, hier ga je de buitenlaag van de huid gaan scrubben, en verwijder de restjes met een washandje. De huid blijft zuiver en fris achter, voelt niet trekkerig aan en ik kan zelf zeggen dat er een gezonde gloed op m'n wangen ligt.

Ik houd van een goed masker, zeker als ik voel. zie dat het zijn werk heeft gedaan. Gezonde en stralende huid, daarvoor sta ik in de rij!
_________________________

Estée Lauder is one of the first brands that made me get into beauty. I still purchase a lot of products from the brand as well make-up wise as skincare wise. The Clear Difference range focuses on the somewhat younger generation, such as their current brand ambassador, Kendall Jenner. In stead of working the anti-aging and age-correcting, this range soothes, matifies and clarifies blemish prone skin.

The Clear Difference Purifying Exfoliating Mask draws out impurities and removes excess oil and shine without stripping away the moisture. 
If you have sensitive skin that gets irritated quickly, but you do want to exfoliate? Put this one in your basket. A soft-clay oil base with mildly gritty bits make exfoliating gentle and pleasant. Salicylic acid clears and refines pores, derivative of aspirine (anti-inflammatory, antibacterial beta hydroxy acid) exfoliates deep inside a pore without irritation. Other ingrediënts that make the list complete are lactobionic acid, the energizing caffeïne, algues, healing arginine (important when it come to renewal of cells, here the skin), evening primrose extract all to serve the purpose of tightening the pores and freshening up the skin.

I tend to use it once a week or in winter times only once every two weeks. As my skin is more dry in winter, I think it is safer to exfoliate a little less. I leave it for about 5-10 minutes as I feel it is getting hard. - A plus for this one, it doesn't make your face feel like it is going to break - Then rub it in/off with wet fingers, here is where you exfoliate the outside of your skin, and remove the rest with a face cloth. It leaves my skin really clean and fresh, it doesn't feel tight at all and might even say that there is a healthy glow going on.

I love a good mask, definitely when I feel and see how it does its job. Healthy and glowing skin, I'm in for that!

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.