Cliveden House: an amazing weekend getaway

Thursday, January 28, 2016







Afgelopen november vertrok ik richting Cliveden House in Taplow, Bershire, Verenigd Koninkrijk. Ik kan je bijna niet vertellen hoe relaxerend dat was! Toen ik terug door de foto's bladerde die ik dat weekend nam, is het nogal jammer dat deze ergens in een folder op mijn computer opgeslaan werden. Dus daarom deel ik graag met jullie deze schoonheden, ja het is veel...

We hadden de meest fantastische tijd in het hotel zelf en de natuur eromheen. De omgeving is zo groen, rustgevend en adembenemend. De National Trust Estate heeft 376 hectares met prachtige tuinen en bossen. De panoramische uitzichten zijn waanzinnig mooi! Helaas waren er geen bloeiende bloemen, maar de wandeling in het bos met immense maretakbollen, de vallende bladeren en zelfs een fitness route om te volgen - ja, dat gebeurde niet ... -, daar hebben we net zo veel van genoten.

Om 16u00 konden we genieten in de lobby van de afternoon tea. Het was de eerste keer dat ik zo'n typisch Engelse traditie kon ervaren en het doet me verlangen naar meer van deze momenten. De gezelligheid, de lekkere thee en hapjes, het was allemaal zo heerlijk. De scones met zelfgemaakte jam en clotted cream doen me opnieuw mondwateren bij de gedachte, ze zijn de-li-cious! En onze kelner, hij was fantastisch. Een erg vriendelijke man met een persoonlijke service, die ik oprecht waardeer, want ik probeer net hetzelfde te doen in mijn werk - zalig hoe hij voor me poseerde toen hij de thee inschonk -
Diezelfde avond gingen we dineren in het restaurant van het hotel. Een grote honger was er niet na de afternoon tea, dus ik bestelde een salade met rode biet en mozzarella. Hoewel het gerecht ok was, voor de prijs had ik toch verwacht dat de kwaliteit van de producten beter zou zijn. Ik ben niet geen fijnproever, maar ik hou van eten en mijn vriend maakt de meest heerlijke rode biet salades voor mij, dus ik heb wel iets om te vergelijken.

Het verwijderen van mijn make-up in de marmeren badkamer en daarna de avond eindigen in zo'n zacht, comfortabel - dit wil ik dit thuis - bed, maakte m'n vriend en ik zo gelukkig. Werken in de horeca is heel uitdagend, voor hem doordat hij lange uren werkt, voor mij omdat ik in shiften werk (ochtend of  avond). Daarnaast komen de kinderen erbij tijdens de weekends en vakanties, waardoor uitslapen er niet in zit. Als het eens niet nodig is om op te staan, vooral als je in dergelijk, comfortabel bed ligt, koester die momenten.

Het ontbijt de volgende ochtend was geweldig. Eenvoudige, maar alles wat ik nodig heb om de dag te beginnen. Ik had geen behoefte om een extra gerecht te bestellen, op het buffet was er keuze uit muesli en granola, verse yoghurt en diverse soorten jam, honing en andere toppings. Vers fruit en sappen, een warme citroen thee en ik was goed om van start te gaan. Oh, en het uitzicht met de opkomende zon in de ontbijtzaal, het maakte het begin van de perfecte dag.

Wanneer je op zoek bent naar enige vrije tijd, weg van alle fuzz die gaande is in je leven. Als je in de buurt woont, kan je zo even langsgaan en de bossen gaan verkennen want die zijn open voor publiek. Mocht dit niet het geval zijn, dit is de perfecte locatie om te destressen. Er hangt wel een prijskaartje aan vast ...
________________________

Past November I went to Cliveden House in Taplow, Berkshire, United Kingdom. And oh dear, I almost can't tell how relaxing that was! Looking back at the pictures I took that weekend, it is such a shame that they are left in a folder somewhere on my laptop. So why not share the beauty with all of you, yes there's a lot...

We had the most amazing time in the hotel itself and in the nature surroundings. The environment is so green, peaceful and breathtaking. The National Trust Estate has 376 acres of magnificent gardens and woodlands. And let me tell you, the panoramic views are insanely beautiful! Unfortunately there weren't any flowers blooming, but the walk in the woods with immens mistletoe, the falling leaves and even a fitness trial to follow - yeah, that didn't happen though... -, we enjoyed just as much.

4 PM and we spend the time in the lobby enjoying the afternoon tea. It was the first time I ever got to experience such typical English tradition and it makes me long for more of these moments. The cosiness, the yummy tea and appetizers, I love it all. The scones with homemade jam and clotted cream make me mouthwater all over again, they are de-li-cious! And our waiter, he was marvelous, kind and brought a personal service, which I can appreciate as I try to do the same in my work - I loved that he posed for me as he was pooring tea -
We went dinning in the restaurant that same evening. I wasn't very hungry because of the afternoon tea that happened before, so I ordered a beetroot salad with mozarella. Although I tasted ok, for its price I thought the quality of the products could be higher. I am not such foodie, but I love to eat and as my man himself makes the most delicious beetroot salads for me, I do have something to compare.

Taking of my make up in the marble bathroom and ending the night in such soft, comfortable - I want this at home - bed, just made me so so happy, and so was my man. Working is hospitality is quite challenging, for him as he works long hours, for me as I work shifts (morning or evening). Besides that the kids come in during weekends and vacations and therefor, there isn't time to sleep in. Not needing to get up, especially when you lay in such comfortable bed, I cherish those moments.

The breakfast the morning after was pretty amazing. Simple, yet everything I wanted. No need for me to order an extra dish, there was choice of granola, muesli with fresh yoghurt and a variety of jams, honey and other toppings. Fresh fruit and juices, a hot lemon tea and I was good to go. Oh, did I forgot to mention the sun coming up in the breakfast room, which made it to be te beginning of a perfect day.

When looking for some time of, away from all the fuzz that's been going on in your life. If your live nearby, the woods are open for public to go for a walk, but when you're not, this is probably exactly what you are looking for to destress. There's a price attached though...

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.