Jo Malone Pomegranate Noir Home Candle

Friday, January 22, 2016



Geurkaarsen hebben mijn leven veranderd. Ik hou ervan door het huis te lopen en een lekkere geur op te snuiven. Het geeft me een rustig, warm thuisgevoel en het voelt zo gezellig. Ik kocht reeds goedkopere en duurdere merken, maar Jo Malone, dat is nog een ander niveau.

Toen ik eind november de Noordzee overstak, wilde ik zo graag een Jo Malone geurkaars meenemen naar huis. Ik hou van vijg geurkaarsen en zoals gewoonlijk, was dit ook de geur die ik wilde gaan kopen. Nadat ik enkele andere geuren uitprobeerde, sprong de Pomegranate Noir Home Candle erbovenuit, dit omdat ik nog nooit iets gelijkaardigs geroken had. Sinds ik de kaars kocht, ruikt het huis erg luxueus bij het aanmaken ervan.

Sap van granaatappel (topnoot), framboos en pruim. Roze peper werd toegevoegd, alsook Casablanca lelies (hartnoot) en kruiden houtsoorten (Guaiac hout als basisnoot)... moet ik nog meer zeggen? Een kruidige, sensuele geur, maar daarnaast ook verfrissend. Steek zeker eens je neus onder de stolp als je daar de kans toe krijgt.
_________________________

Scented candles changed my life. I love walking in our home, smelling a lovely scent. It gives me a relaxed, homely, warm feeling and I find it so cozy. I went from cheaper versions to more expensive ones, but Jo Malone, that's just on a whole other level.

When I travelled over the water past November, I just wanted to pick up a Jo Malone candle. I adore fig scented candles and as always that was the first smell that came to my mind. But smelling a few other, the Pomegranate Noir Home Candle stood out the most for me, as the scent is something I never smelled before. Ever since I brought this candle home with me, our home smells so luxurious when we light it up.

Juice from pomegranate (top note), raspberry and plum. Pink pepper is added and some lovely Casablanca lilies (heart note) and spicy woods (Guaiac wood as base note)... do I need to say more? A spicy, sensual but also refreshing scent. Go and give it a smell when you get the chance.

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.