You-time pamper session

Sunday, February 28, 2016

Als de wekker afgaat om 9u00 op zondag start het weekend. We pikken de jongens op bij hun mama en na een korte rit komen we aan in het zwembad. Zwembroekjes aan en het water in. De voormiddag rondploeteren en spatten. Lachende gezichtjes en emmertjes waters die over het hoofd gekiept worden. Zo gaat dat op zondag.


Na een lastige week op het werk en het nodige werk die thuis verzet werd, hebben zowel de man des huizes als mezelf nood aan enige rust. Met 2 kleine kinderen zit dat er niet echt in - al waren ze vorig weekend wel bijzonder flink moet ik toegeven - dus als de grote wijzer boven staat en het bedtijd is, dan ga ik aan de slag met mijn verwennerij. Ik maak een geurkaars aan, momenteel is de grote favoriet - nog steeds - de Pomegranate Noir van Jo Malone. Ik laat een bad vollopen terwijl ik m'n huid reinig en voorzie m'n huid van een rijkelijke laag Parsley Seed mask van Aesop. Dit is genieten!
Goed geweekt in het water scrub ik m'n huid met de Rainpharma Sugar of Salt scrub, het dilemma is er telkens opnieuw, en voor de voeten hun Foot scrub. Het product doet je voeten lekker fris aanvoelen en je voelt ze nog tintelen eens uit het bad. Na het verwijderen van het masker, gebruik ik nog even de Rainpharma After Oil lichaamsverzorging - het blijft een van mijn favoriete merken - en stap ik uit het bad.

Drooggewreven en in mijn badjas gewikkeld loop ik door de volgende stappen van mijn avondroutine. Ik kruip in m'n pyjama en plof op de bank. Op deze manier geniet ik en kom ik tot rust. Even een momentje met mezelf en even later met een pot Ben & Jerry's Chunky Monkey...
__________________________


When the alarm goes off at 9:00 am on Sunday, the weekend starts. We pick up the boys at their mother's house and after a short drive we arrive at the swimming pool. Bathing suits on and into the water. The morning involves splatters and splashes. Smiley faces and buckets of water being tipped over the head. That's how it goes on Sunday.

After a though week at work and the work that needed to be done at home, both the man of the house as myself are in definite need of some rest. With two small children that isn't really an option - although they were so so so sweet last weekend I have to say - so when daddy puts the children to sleep, I get to work with my indulgence. I light a scented candle, currently is the big favourite - still the big favourite - the Pomegranate Noir by Jo Malone. I run a bath while I clean my skin and provide my skin with a generous layer of Parsley Seed mask of Aesop. This is heaven!
Well soaked in the water I scrub my skin with the Rainpharma Sugar or Salt scrub, there's always the dilemma over and over again, and for the feet  I use their Foot scrub. The product makes your feet feel nice and fresh and they still tingle once out of the bath. After removing the mask, I use the Rainpharma After Oil to moisture the body - it remains one of my favourite brands as you can see - and I step out of the bath.

Rubbed dry and wrapped in my bathrobe I walk through the steps of my evening routine. I put on my pyjamas and crawl onto the couch. This way I get to enjoy and have a rest. Just a moment that I have to myself and a few moments later I have a date with that good old Ben & Jerry's Chunky Monkey ...

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.