Home Office Inspiration

Thursday, March 10, 2016




















Al sinds ik een tiener was en echt moest beginnen studeren, staat m'n bureau al op m'n slaapkamer. Tijdens examens kroop ik van m'n bed naar m'n bureau en omgekeerd. Belabberde situatie en het inrichten, dat was vooral met schoolboeken.

Op Pinterest zie ik telkens superleuke hoekjes voorbijkomen. Lichte kleuren, marmer, frisse tinten, een plantje, ow boy, dit schreeuwt zo mij!
Na het gaan samenwonen met m'n vriend en zijn 2 jongens, ben ik het enige meisje in het huis. Mijn beautyspulletje vinden hun weg wel terug in de badkamer en ook in huis is het helemaal m'n ding, maar zo'n eigen stekje waar ik af en toe mezelf kwijt kan, I wouldn't mind.

Een samenraapsel van wat ideeën en inspiratie en hier is het, mijn eigen kantoor moodbord! De wishbone chair van Hans Wegner zou ik overal in huis plaatsen. Zo'n simpel en klassiek design, echt prachtig! Marmer, zachte kleuren zoals wit, grijs en muntgroen met warmere accenten zoals hout en goud. Oh ja en een mooi zacht tapijt om het af te werken.
___________________________


Ever since I was a teenager and I had to start studying, my desk had a place in my bedroom. During the exams I crawled from my bed to my desk and the other way around. Such a miserable situation and the only decoration hanging around where my schoolbooks.

Every time I scroll around on Pinterest I see such beautiful corners. Light colours, marble, fresh shades and a plant, ow boy, this is so me!
After moving in together with my firend and 2 boys, I am the only girl around the house. my beauty stuff finds their way in the bathroom and the house itself is totaly me, but such a little place that I can call all mine and that I can lose myself in, I wouldn't mind.

I gathered up all my ideas and inspiration and here it is, my own little office moodboard! The wishbone chair by HansWegner I would place all around the house. Such simple and classic design, it is gorgeous! Marmble, soft colours like white, grey and mint green with warmer accents as wood and gold. Oh yes and a really beautiful carpet to top it all off.

Ferm living wire basket - € 71,50
Hay Marble Tray - € 287,00
Hübsch desk - € 629,00
Wishbone chair by Hans Wegner - € 741,00
Lucite Staplers by Russell & Hazel - € 29,00 at Anthropologie
Set of 10 paper clips by Hay - € 10,00
Phi Scissors by Hay - € 12,00
Rug with patchwork - € 99,99 at Zara Home
Desk lamp Ranarp - € 39,99 at Ikea
Aloe Vera - € 2,99 at Ikea

Source pictures: My Scandinavian home, Stylizimo, Westelm, Blood & Champagne, Deavita

1 comment:

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.