Philip Kingsley Itchy and Flaky Scalp

Sunday, March 20, 2016



Voor zo lang ik me herinner, krab ik al aan m'n hoofd. Het jeukte zo hard. Daarnaast schilferde mijn hoofdhuid, voelde die erg droog en had ik wat ophoping van dode huidcellen bovenop mijn hoofd. Alles samen maakte me gewoonweg gek. Ik probeer zoveel mogelijk weg te blijven van producten die sulfaten, parabenen en siliconen bevatten en de eerste testronde probeerde ik uitsluitend natuurlijke producten. De meeste gaven m'n haar en hoofdhuid wat voeding, hydratie, maar de jeuk en schilfers bleven.
Na een klein online onderzoek vond ik enkele shampoos die doelgericht werkten voor jeukende, schilferende hoofdhuid. Ik baande me een weg door de klantenreviews en ging voor de Philip Kingsley Take Comfort Jet Set, om enkele producten uit te proberen.

1. Flaky/Itchy Scalp Shampoo. De eerste keer bij het gebruiken van deze tube, wilde ik zo graag dat het zou werken. Jeukende hoofdhuid kan een persoon gek maken, geloof me. Daarnaast zag ik waarschijnlijk uit als een gestoord persoon die haar beste aap-imitatie uitvoerde - ik moet er nog maar aan denken en de jeuk komt terug - Ik moet toegeven dat ik erg onder de indruk ben van deze shampoo. Na een eerste gebruik voelde mijn hoofdhuid al stukken beter, maar de jeuk was niet volledig weg. Verder in de week gebruikte ik de shampoo nog enkele keren en na de 3de of 4de keer wassen, was ik zo opgelucht. De jeuk was weg. Mijn haar voelt lichter aan en het is net alsof mijn hoofdhuid terug kan ademen. Terwijl ik vooraf bij het krabben residu onder mijn nagels vond en schilfers dicht tegen de hoofdhuid, kan ik meegeven dat dit tot een minimum werd gebracht.
Belangrijke ingrediënten: Piroctone Olamine (verlicht jeuk, werkt tegen en voorkomt nieuwe schilfers), Lauryl Betaïne (vloeistof van plantaardige oorsprong, milde reiniging, herstellend effect voor huid en haar)

2. Moisture Balancing Conditioner. Wat je moet weten is dat ik erg veel, dik, golvend haar heb, wat het nogal zwaar maakt en waar ik zonder conditioner niet door de knopen kan. Apart van de lichte mannelijke geur, doet deze zin werk. Niets meer, niets minder. De conditioner droogt mijn haar niet uit, maar ik voel dat het toch nog wat meer voeding kan gebruiken.
Belangrijke ingrediënten: Phenoxyethanol (bacteriedodende werking, vervanger voor parabenen), Ethylhexyglycerin (vaak gebruikt bij behandeling van eczema), Hydrolyzed Elastin (of tarweproteïne voor het versterken en voeden van het haar)

3. Flaky/Itchy Scalp Toner. Super verfrissend als je deze aanbrengt op de hoofdhuid. Deze is zo'n 'game changer' voor me. Als mijn hoofdhuid zo geïrriteerd is dat het niet houdbaar is, dan voeg ik deze toe aan m'n routine. Het kalmeert de hoofdhuid en verlicht de jeuk. Mijn hoofdhuid voelt fris aan en weegt zeker niet op m'n haar.
Belangrijke ingrediënten: Piroctone Olamine (verlicht jeuk, werkt tegen en voorkomt nieuwe schilfers), Campor (relaxerende geur, kalmeert en koelt)

Ik ben zo gelukkig dat ik eindelijk verlost ben van de jeuk en dat mijn hoofdhuid terug goed aanvoelt.
Ik vind het wel jammer dat de meeste ingrediënten chemisch zijn, serieus die namen ... Ik raad het zeker aan en ik zal ze blijven gebruiken, want het werkt, maar als er iemand een gelijkaardige, groene versie kent, laat het me alstublieft weten!
P.S.: Laten we tellen hoeveel keer ik het woord schilfer, jeuk of iets in de aard gebruikte... haha!
__________________________

For the longest time I couldn't stop scratching my head. It was so itchy and besides that scalp was flaky and it felt dry. I had some build-up of dead skin on the top of my head and everything together made me go nuts. I try to stay away from products filled with sulphates, parabens and silicones, so I the first test phase was all about natural products. Most of them gave some moisture but the itch and flakes stayed.
After doing some research online I stumbled upon some shampoos that treat itchy, flaky scalp. Reading through the customer reviews I went for the Philip Kingsley Take Comfort Jet Set to test it out. 

1. Flaky/Itchy Scalp Shampoo. The first time I cracked out this tube I just prayed for it would work. Itchy scalp could drive a person insane, believe me. Besides that I probably looked crazy person, cracking out my best monkey imitation - it gets itchy just thinking about it! -. I must say that I am quite impressed with this shampoo. Even after the first use, my scalp felt less itchy, but it wasn't gone. Further in the week I tried it again and again and after my 3th or 4th wash I felt relieved. The itch was gone. My hair feels lighter and it's like my scalp can breathe again. Whilst before I was left with a residue under my nails and flakes close to the scalp, this has now been reduced to the minimal.
Important ingredients: Piroctone Olamine (relieves itchyness, fights and prevents new dandruff), Lauryl Betaine (plant origin liquid, mild cleansing and has a skin and hair restorative effect).

2. Moisture Balancing Conditioner. You should know that I have a lot, thick, wavy hair, which makes it quiet heavy and without conditioner it is impossible to get through the knots without conditioner. Although it has a manly scent to it, it works just fine. Nothing more, nothing less. It doesn't dry my hair out, but I feel like it should be just a bit more moisturizing.
Important ingredients: Phenoxyethanol (antimicrobial activity, replacement for parabens), Ethylhexylglycerin (often used for treatment of eczema), Hydrolyzed Elastin (or wheat protein for strengthening and conditioning)

3. Flaky/Itchy Scalp Toner. Super refreshing when you put it onto your scalp. This is a definite game changer for me. If my scalp is so irritated that I can't handle it, this soothes the scalp and relieves the itchiness. It leaves my scalp feeling fresh and my hair not heavy at all.
Important ingredients are again Piroctone Olamine (relieves itchiness, fights and prevents new dandruff), Camphor (relaxing scent, soothes and cools).

I am so happy that I am finally free of the itchiness and that my scalp feels good again.
What I don't like is that most ingredients are chemical, seriously those names... I would definitely recommend it and I will still keep on using these products, but if any of you know something similar, but in a green version, please do let me know!
P.S.: Let's count how many times I used the word flake or itch or something similar... haha!

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.