Brows with Hema

Sunday, June 26, 2016


Die perfecte wenkbrauwen die gelijnd zijn als geen ander. Die perfect ingevuld zijn en die kunnen snijden. Van die hou ik! Ik vind het onwaarschijnlijk fantastisch hoe die youtubers/makeupartists hun wenkbrauwen er zo 'on point' kunnen laten uitzien. Helaas zie ik mezelf niet iedere dag doen of misschien zelfs nooit. Zeker in de ochtend heb ik geen tijd noch de energie om zo'n werk te verzetten. Ik toon je even de producten die ik gebruik.

Beginnen doe ik door even vlug door m'n werkbrauwen te borstelen met een spooly. Meestal vind ik ze er ok uitzien en strijk ik er wat gekleurde eyebrow gel van Hema, kleur Provitamin B5, door, gebruik ik nog even de spooly om overtollig product weg te halen en ben ik klaar om te vertrekken.

Als ik al eens wat meer tijd heb, is het wel leuk om ze er wat voller te doen uitzien. Ik begin opnieuw door mijn wenkbrauwen te borstelen met een spooly. Als tweede stap neem ik mijn Estée Lauder Pure Color eyeshadow palet en een fijne, schuine kwast. Met een mix van Lavish Mink en Chocolate Bliss vul ik mijn wenkbrauwen in. Dit houdt gewoon in dat ik wat kale plekjes doe verdwijnen en daarna even door de volledige wenkbrauw ga. Om alles wat minder fake te doen lijken gebruik ik een spooly om het poeder even te verdelen. Om alles af te ronden en te fixeren, gebruik ik de Hema Fixing wax eyebrow pencil. Een laatste keer komt de spooly eraan te pas, dit om de haartjes goed te leggen nadat je wat druk oefende met het potlood.

Et voilà, je bent klaar. Naast de genoemde producten heeft Hema ook enkele goede poeders voor de wenkbrauwen. Hoewel de prijs extreem goed is (tussen € 2,50 en € 10,00) zag ik er geen graat in die te kopen sinds mijn huidige poeders nog niet op zijn. Maar als dat toch zo mocht zijn...
_________________________

Those perfect brows that are lined like no other. Those that are perfectly filled in and those that can cut. Those I love! I think it is amazing how those beauty youtubers/makeupartists just make their brows look so on point. Unfortunately, I cannot see myself doing this every day or any day to be more precise. Definitely in the morning, I do not have the time nor the energy to do such work. So I will quickly run you through my brow products.

Starting off I quickly brush through my brows with a spooly. Most of the times I just think they look fine and just throw on some of the coloured Hema eyebrow gel in Provitamin B5 and I'm good to go. If there is any excess products on the brows, I just use the spooly again to take it off.

When I have got a bit more time, I like to make them a bit fuller. Once again I start of by brushing my brows with a spooly. Second step I take my Estée Lauder Pure Color eyeshadow palet and an angled brush. Using a mix of the colors Lavish Mink and Chocolate Bliss I start filling in my brows. I mostly just do the gaps and a quick run through the whole brow. Making sure it doesn't look fake, I use the spooly again to distribute the colour a bit more evenly. Finishing of I will add the Hema Fixing wax eyebrow pencil to set everything in place. I will use the spooly once more to properly lay the hairs as you do need to put some pressure on the pencil.

Et voilà, you are done. Besides the products mentioned, Hema does good powders as well for brows. Although pricing is really good (between € 2,50 - € 10,00) I did not see the point in buying new powders since my others are not finished yet. But I will when they do...

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.