My Journey To Fit: I think I found my vibe

Sunday, July 10, 2016




Wat ben ik blij dit te kunnen typen. Er wordt niets meer uitgesteld, er wordt niets anders in de plaats gedaan - alleen indien echt belangrijk - & er wordt tijd voor gemaakt. Na jaren excuses verzinnen en liever wegzakken in mijn zetel met die laptop op m'n schoot, kan ik eindelijk zeggen dat ik de juiste pas gevonden heb.

In mijn geval doet een fitnessabonnement waar je een volledig jaar betaald voor aanvang toch heel wat goed. Zoals altijd wil ik waar voor m'n geld en ik maak dan ook gretig gebruik van het 'onbeperkt sporten' bij Basic-fit.
Het is zo fijn dat mijn oudste vriendin me over de streep trok. We zien elkaar weer veel vaker en dit eens niet op een terrasje, maar gewoon in de fitness, lekker werkend aan onszelf. Het doet met terugdenken aan die tijd toen we samen gingen turnen - die goede oude tijden -.

Ik deed er enkele jaren over om hier te komen. De zoektocht naar iets wat ik leuk vond was hard. Ik ging lopen, ik ging zwemmen, volgde Zumba-lessen... maar niets gaf me de uitdaging die ik nodig had. Nu is de tijd die ik in de fitness spendeer echt iets waar ik naar uit kijk. Ik blaas en zucht best wel, maar ik weet dat het telkens opnieuw een uitdaging wordt.
Ik sleep mezelf best wel af en toe naar daar hoor, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Het shoppen naar sportkledij is dan weer een oppepper en motivatie om ervoor te gaan. Die nieuwe sportschoenen en leggings laat ik nu eenmaal niet graag in de kast liggen.
Mijn voeding veranderde ook deels en zeker mijn waterinname werd naar een niveau hoger getild. 1 ding is zeker, ik hou teveel van eten, waardoor ik dit zeker nooit zal laten. Dat ik wat gezonder probeer te eten dan vroeger, dat is een feit. Echter soms eens zeuren, dat moet toch kunnen. Het draait allemaal om balans en matigheid.

_________________________

What a relief that I can sit down and finally write this. Nothing that will be postponed, nothing that requires more attention – only unless really necessary - & time is created to make it fit in the schedule. After years of finding excuses & rather sloughing on the couch attached to my laptop, I can finally tell I found the right pace.

In my case a prepaid supscription at the gym, is something that makes me it less hard to go to the gym. As I always want to make the most out of the money I spend, I am taking up the ‘unlimited sporting’ at Basic-fit.
I should thank my oldest friend as she was the one pushing to go with her. Nowadays we see each other a lot more than we used to and this time not sipping away on an alcoholic drink but working on ourselves instead. It keeps me thinking of the good old times when we were in gymnastics together.

It took me a few years to get here. The quest on finding a sport that I like was hard. I went running and started swimming, but nothing gave me the motivation and challenge I was looking for. The time I spend in the gym now, is time I am looking forward to. I do huf and puf and it does in there, but every single time I know it is going to be a challenge.

Dragging myself to the gym happens occasionally, it happens from time to time but I am not alone in this one. Shopping for workout clothes on the other hand, keeps me motivated and ready to get started. I am not that keen on leaving my new sportswear gathering dust in the closet.

Nutrition wise, some part changed as well. My water intake definitely increased and I am trying to eat more healthy than I used to. One thing is so sure, I love food way too much to just skip it or just leave it. We all should be able to treat ourselves without feeling guilty. It is all about balance and moderation.

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.