Origins GinZing Energy Boosting Moisturizer

Sunday, July 31, 2016















Als het om een hydraterende dagcrème gaat, ben ik geen trouwe volger van een bepaald product. Ik probeerde reeds veel, maar telkens de tube of pot op zijn einde komt, start ik mijn zoektocht naar een volgende. Ik vind het moeilijk om hier een goed product te vinden. Een die niet teveel voeding geeft, want een vettig laagje vind ik maar niet. Ook niet te weinig voeding, want die droge plekjes op m'n gezicht hebben net dat tikkeltje extra nodig.

Om de zoveel tijd plannen we een dagje Antwerpen en loop ik langs Parfuma om te zien wat ze hebben. Ze verkopen een hele reeks producten die hier in het Kortrijkse niet te verkrijgen zijn, waaronder Origins. De GinZing lijn sprak me echt aan vanwege de leuke oranje verpakking dus nam ik de Origins GinZing Energy Boosting Moisturizer mee naar huis.
De lijn draait helemaal rond de vermoeide huid en het hoofdingrediënt is koffie. Deze zou enkele gezondheidsvoordelen hebben, o.a. als antioxidant in het huidverouderingsproces.

De crème hydrateert en moet de huid zijn gezonde gloed teruggeven. Een dulle teint wordt nieuw leven ingeblazen en verfrist zodat je er terug fris en wakker uitziet. Nu vind ik dit product niet wonderbaarlijk goed, maar het verfrist mijn huid op een goede manier. De formule is licht en de crème is eerder een gelachtige textuur. Dit vind ik persoonlijk leuker omdat alles wat koeler aanvoelt op de huid. M'n droge plekjes hebben voldoende verzorging en de rest van mijn gaat niet buitensporig glimmen, dus dit is alvast top. Zelf vind ik het product best een aangename geur hebben, maar mensen die een citrusgeur minder aangenaam vinden, mijden dit product beter.
Enkele belangrijke ingrediënten: Butylene Glycerol (verhoogt de huidvochtigheid & laat andere stoffen beter binnendringen); Citrus Lemon Peel Oil (zuiverende werking voor de huid); Orange Peel Oil (zorgt voor de sterke geur en werkt antibacterieel); Shea & Jojoba boter (verhelpt droogheid van de huid).

Voor € 25,00 heb je een potje van 50 ml en dat is best een goede prijs voor een basic product. Dat Origins zoveel mogelijk met natuurlijke producten probeert te werken en daarnaast geen proeven op dieren uitvoert is ook een pluspunt, maar ik denk toch dat ik mijn zoektocht verder zet. Ik hoor graag jullie suggesties...
_________________________

If we are talking moisturizing day cream, I am not a loyal follower of a particular product. I have already tried a lot, but every time the tube or pot comes to an end, I started my quest for another one. I find it hard to find a good product for this step of my routine. One that does not give too much moisture, because a greasy looking skin is not what I fancy. Of course too little hydration isn’t what I want either, as those dry spots on my face have just need that little bit extra.

Ever so often, we are planning a day in Antwerp and pass by Parfuma to see what they have got in store. They sell a range of products which are not sold in Kortrijk or surroundings, Origins is one of them. The GinZing line appealed to me because of the pretty orange packaging so I picked up the Origins GinZing Energy Boosting Moisturizer.
the line is all about the tired skin and the main ingredient is coffee. Studies says that this would have some health benefits, for example: an anti-oxidant in the skin aging process.

The cream moisturizes the skin and promises to return its healthy glow. A dull complexion should be revitalized and refreshed so you look awake again. Now I do not think this product is miraculously good, but it refreshes my skin in a good way. The formula is light and the cream has rather a gel-like texture. I personally prefer this as it feels much cooler to the skin. My dry spots have adequate care and the rest of my face is not excessively shiny. Personally, I think  the best product has a pleasant smell, but people who do not love citrusy scent, you would better avoid this product.
Some key ingredients: Glycerin Butylene (increases skin moisture and leaves other substances to penetrate better); Citrus Lemon Peel Oil (purifying effect); Orange Peel Oil (cause of the strong smell and is antibacterial); Shea & Jojoba butter (overcomes dryness of the skin).

For € 25.00 you have a jar of 50 ml, which is a pretty good price for a basic product. That Origins is trying to work with natural products as much as possible and does not perform any tests on animals are also a plus, but I still think I will pursue my quest. I would love to hear your suggestions ...

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.