Tourist in a foreign country: Restaurant Meliefste

Sunday, July 24, 2016



Als er iets is wat ik graag doe buiten het swatchen van nieuwe lipkleurtjes, dan moet ik wel zeggen dat ik houd van eten. Ik ben zelf geen keukenprinses, maar ik heb het geluk voorzien te zijn van een persoonlijke chef. Laat dat mijn vriend zijn - Yay me! – Naast het doorbladeren van een van zijn vele kookboeken, vind hij zijn inspiratie bij andere chefs. Hij is onder de indruk van wat zij kunnen en vindt het interessant en motiverend om hun gerechten te proeven. Ik hou van eten, voor hem is het zijn passie. Deze keer trokken we naar de Noorderburen.

Omdat we slechts 's avonds een tafel gereserveerd hadden bij Restaurant Meliefste en we een weekend zonder de kids hadden, besloten we er een leuke dag van te maken. Eens in Zeeland reden we naar het zee in Zoutelande op een half uurtje van het restaurant. Had ik dat eerder geweten, dan had ik m'n fiets meegenomen. De hele omgeving is prachtig! We gingen op verkenning door de duinen en wandelden over het strand, de hele namiddag lang. Helemaal heerlijk!

Het afsluiten van de avond deden we in het restaurant van Thijs Meliefste. Door het mooie weer besloten we op het terras te zitten die uitgeeft op de haven. Bleek dat een goed idee te zijn met de zonsondergang die later volgde. Romantisch was het wel. Het eten was echter hetgeen wat onze dag compleet maakte. Van het begin tot het einde heb ik immens genoten. De non-alcoholische cocktail van zelfgemaakt sap en appelschuim was de perfecte start met dit warme weer en alles wat daarna kwam, maakte me helemaal gelukkig. Favoriet van de avond was het voorgerecht met makreel, groene asperges, doperwt en ander heerlijk groen. Geniaal lekker! Daarnaast vond ik het hoofdgerecht met lam, asperges, knolselder en basilicum fantastisch. Een verrassing voor mezelf, aangezien ik zelf geen grote fan ben van lam. Mocht je even langsgaan, vergeet dan zeker de koffie niet. Eens je er bent en je ziet wat er komt bij een andere tafel zal je begrijpen wat ik bedoel... !

Om het met de woorden van het lief te zeggen 'het is bewonderenswaardig wat hier neergezet wordt na pas een anderhalf jaar open te zijn'.

Wij aten het 7-gangen menu - € 70,00. Een erg sterke prijs als je't mij vraagt en dit wordt niet gecompenseerd in de dranken. Voor zo'n zaak maak ik graag reclame!

_________________________


If there is one thing I love to do besides spending my days in a beauty store swatching new lip products, I just have to say I love to eat. I am no kitchen princess mysel, but I am lucky to be blessed with a personal chef, as in my boyfriend - Yay me! - So besides flipping through one of his many books and browsing the internet, he finds his inspiration with other chefs. He is amazed what they can do and finds it interesting and mitivational to taste their food. I love eating, for him, food is his passion. This time we went and visited our northern neighbours.

As we only booked a table at Restaurant Meliefste in the evening and we had a weekend without kids, we decided to make it a fun day. Once arrived in Zeeland, we drove to the Sea in Zoutelande, which is only half an hours from the restaurant. If I had known sooner, I would have taken my bike. The scenery is so so so beautiful! The whole afternoon we got to discover the dunes and walk along the beach. Absolutely blissful!

We finished our evening in the restaurant of Thijs Meliefste. Since we had such beautiful weather, we decided for a table on the terrace with a view over the harbor. Which turned out to be a great choice as we got to see the breathtaking sunset. Romantic times, yes indeed. But it was the food that made our day complete. From the start till the end, I have enjoyed it tremendously. The non-alcoholic cocktail of homemade juice and apple foam was the perfect to begin with and everything that followed, made me so happy. My personal favorite of the evening was the starter with mackerel, green asparagus, peas and other delicious greens. Just brilliant! In addition, I found the main dish with lamb, asparagus and basil fantastic. A surprise for me, since I am not a big fan of lamb. If you found some time to reserve a table, definitely do not forget the coffee. Once you are there and you see what's coming at your neighbours table you will understand what I mean... !

I'll be quoting my man when I say 'it is admirable to see what has been served here after only being open since 1,5 years'.

We ate the 7-course menu - € 70,00. A really good price if you ask me and you do not see the difference with the drinks. For such business I am happy to make some publicity!

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.